Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym

Książka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 39,00 PLN
Nasza cena: 30,04 PLN
Oszczędzasz 22%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata

Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników, Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne rozdziały to krótkie eseje - analizy zjawisk z szeroko pojętej kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą zabawki) gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej) czasopism, reklam (Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama) kultowych bohaterów, pod kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny - choć w wielu miejscach wewnętrznie sprzeczny - system socjalizacji dziecka do roli konsumenta.

Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa; Dozwolone do lat 18 - nastoletniość jako ideał; Kidult - infantylizacja dorosłych).

Książka jest przeznaczona dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców.



Ta książka została oparta na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia [?] przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i inne dzieci

z jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna;

to, jak przy ich udziale [?] dokonuje się socjalizacja [?] dziecka do życia w [?] społeczeństwie konsumpcyjnym.



Pierwsza na polskim rynku książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej!


Szczegóły: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata

Tytuł: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym
Autor: Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Wydawnictwo: Łośgraf
ISBN: 9788362726592
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 382
Oprawa: Miękka


Recenzje: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Lisowska-Magdziarz Małgorzata (1)

Książka

Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym

Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników, Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne rozdziały to krótkie eseje - analizy zjawisk z szeroko pojętej kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą zabawki) gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej) czasopism, reklam (Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama) kultowych bohaterów, pod kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny - choć w wielu miejscach wewnętrznie sprzeczny - system socjalizacji dziecka do roli konsumenta.

Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa; Dozwolone do lat 18 - nastoletniość jako ideał; Kidult - infantylizacja dorosłych).

Książka jest przeznaczona dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców.



Ta książka została oparta na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia [?] przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i inne dzieci

z jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna;

to, jak przy ich udziale [?] dokonuje się socjalizacja [?] dziecka do życia w [?] społeczeństwie konsumpcyjnym.



Pierwsza na polskim rynku książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej!

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 39,00 PLN
Nasza cena 30,04 PLN
Oszczędzasz 22%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata

Tytuł: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym
Autor: Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Wydawnictwo: Łośgraf
ISBN: 9788362726592
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 382
Oprawa: Miękka


Recenzje: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Lisowska-Magdziarz Małgorzata (1)


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×