Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci

Książka

Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju
Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci

  • Wydawnictwo: Scholar
  • Rok wydania: 2011
  • ISBN: 9788373835610
  • Ilość stron: 306
  • Format: 16.5x24.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 46,20 PLN
Nasza cena 31,88 PLN
Oszczędzasz 30%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 46,20 PLN
Nasza cena 31,88 PLN
Oszczędzasz 30%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju - Lipowska Małgorzata

Monografia  Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju. Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci  należy do nielicznych w naszym kraju  prac badawczych,  dotyczących pogranicza  neuropsychologii rozwoju i  psychologii klinicznej dziecka. Istotnym walorem tej pracy,  jest jej interdyscyplinarny charakter. Takie podejście do tematu stanowiło wielkie wyzwanie dla Autorki, bo wymagało wszechstronnej wiedzy. Jako psycholog musiała głęboko wejść w wiele specjalności z zakresu medycyny, dlatego jest tam obecne neuropsychologiczne, neuroanatomiczne, neurofizjologiczne i genetyczne podejście do zagadnień zaburzeń uczenia się i zachowania oraz ich współwystępowania.  To wszystko stanowi, iż recenzowana rozprawa ma charakter unikatowy []. Monografia uzupełnia brak tego rodzaju publikacji, niezbędnych dla rozwoju nauki, edukacji, a także dla potrzeb profesjonalistów.

prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz

Monografia stanowi wyróżniające się autorskie przedstawienie zagadnień rozpatrywanych w części teoretycznej i sprecyzowanych w formie pytań badawczych w programie badań własnych. Dokumentuje szeroki zakres wiedzy i równie szerokie doświadczenie kliniczne Autorki [].  Metodologia badań własnych eksponuje podejście mikrogenetyczne do funkcjonowania mózgu i umysłu, ponieważ jest to podejście procesowe umożliwiające wyjaśnienie dynamiki objawów patologicznego rozwoju w warunkach uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Na podkreślenie zasługuje fakt, iż podejście mikrogenetyczne  dopiero zaczyna być włączane do badań nad patologią rozwoju u dzieci.

prof. zw. dr hab. Danuta Kądzielawa

Rzadko się zdarza w neuronaukach, że głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji u dzieci łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. Monografia autorstwa Małgorzaty Lipowskiej stanowi przewodnik w pełnym sensie tego słowa w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży poznania zaburzeń pamięci i ich moderatorów u dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD.  Osiągnięty wynik naukowy pomnaża moc eksplikacyjną zastosowanej teorii mikrogenetycznej, czyli inaczej mówiąc wnosi do nauki (w tym przypadku neuropsychologii rozwoju) nową wartość. Swoim zakresem problemowym, uwidocznionym zwłaszcza w modelowej interpretacji deficytów pamięci wśród dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD praca, nie ma sobie podobnych w dotychczasowej tradycji badań nad zaburzeniami rozwoju u dzieci.

prof. zw. dr hab. Maria Pąchalska


Szczegóły: Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju - Lipowska Małgorzata

Tytuł: Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju
Podtytuł: Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci
Autor: Lipowska Małgorzata
Wydawnictwo: Scholar
ISBN: 9788373835610
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 306
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.61 kg


Recenzje: Dysleksja i ADHD współwystępujące zaburzenia rozwoju - Lipowska Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×