Socjologia wizualna w praktyce Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

Książka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 58,80 PLN
Nasza cena: 48,51 PLN
Oszczędzasz 17%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Socjologia wizualna w praktyce

Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także szerzej w socjologii jakościowej.



Z przedmowy prof. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego


Szczegóły: Socjologia wizualna w praktyce

Tytuł: Socjologia wizualna w praktyce
Podtytuł: Plakat jako narzędzie propagandy wojennej
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375256161
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 272
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.6 kg


Recenzje: Socjologia wizualna w praktyce

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Socjologia wizualna w praktyce
Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także szerzej w socjologii jakościowej.

Z przedmowy prof. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 58,80 PLN
Nasza cena 48,51 PLN
Oszczędzasz 17%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Socjologia wizualna w praktyce

Tytuł: Socjologia wizualna w praktyce
Podtytuł: Plakat jako narzędzie propagandy wojennej
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375256161
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 272
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.6 kg


Recenzje: Socjologia wizualna w praktyce

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×