Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Wydawnictwo: Forum
- Oprawa: segregator
Opis: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Wzorcowe zapisy w statutach, dokumentacja pracy zespołu, karty pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów
1 lutego 2011 r. weszło w życie rozp. MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. Dla dyrektorów wiąże się to m.in. z obowiązkiem powołania w placówce zespołów planujących i koordynujących zasady udzielania pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ustalenia form, sposobu i zakresu czasowego tej pomocy.
Realizacja tych obowiązków w praktyce rodzi wiele pytań:
- Jakie są uwarunkowania formalno-prawne zespołu oraz jak rozdzielić zadania pomiędzy osoby wchodzące w jego skład?
- W jaki sposób zorganizować zajęcia specjalistyczne odpowiadające indywidualnym potrzebom uczniów z orzeczeniem lub bez orzeczenia?
- Jakie informacje należy obligatoryjnie zawrzeć w karcie indywidualnych potrzeb ucznia?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w pierwszym na rynku kompleksowym opracowaniu przygotowanym w oparciu o obowiązki wynikające z sześciu rozp. MEN z dnia 17 listopada 2010r.:
Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Wzorcowe zapisy w statutach, dokumentacja pracy Zespołu, karty pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniówW publikacji znajdą Państwo m.in.:
- Przykładowy harmonogram i plan pracy zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych wraz z procedurą jego powołania zgodnie z rozp. Dz. U. 2010, nr 228, poz. 1487
- Wytyczne w zakresie obowiązkowych zmian, jakie należy wprowadzić w statucie, WSO, PSO oraz przy opracowaniu arkusza organizacyjnego szkoły
- Procedura wypełniania karty indywidualnych potrzeb ucznia we współpracy z rodzicami na gotowych przykładach
- Narzędzia do obserwacji i rozpoznania indywidualnych potrzeb oraz możliwości rozwojowych i edukacyjnych ucznia, m.in. problemów w uczeniu się, zaburzeń komunikacji językowej, zagrożeń niedostosowaniem społecznym
- Wytyczne w zakresie organizacji zajęć specjalistycznych dla uczniów z orzeczeniem i bez orzeczenia
Uwaga Gotowe do wykorzystania programy wsparcia i karty pracy dostosowane do katalogu 11 indywidualnych potrzeb dzieci wskazanych w z rozp. MEN (Dz. U. 2010, nr 228, poz. 1487).
AUTORZY:Doświadczeni eksperci ds. prawa oświatowego, pedagodzy i psycholodzy.
AKTUALIZACJE:Aktualizacje ukazują się co 3 miesiące.
Szczegóły: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Tytuł: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Wydawnictwo: Forum
ISBN: 9788326007828
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 400
Format: 15 x 21
Oprawa: segregator
Recenzje: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Wydawnictwo: Forum
- Oprawa: segregator
Wzorcowe zapisy w statutach, dokumentacja pracy zespołu, karty pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów
1 lutego 2011 r. weszło w życie rozp. MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. Dla dyrektorów wiąże się to m.in. z obowiązkiem powołania w placówce zespołów planujących i koordynujących zasady udzielania pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ustalenia form, sposobu i zakresu czasowego tej pomocy.
Realizacja tych obowiązków w praktyce rodzi wiele pytań:
- Jakie są uwarunkowania formalno-prawne zespołu oraz jak rozdzielić zadania pomiędzy osoby wchodzące w jego skład?
- W jaki sposób zorganizować zajęcia specjalistyczne odpowiadające indywidualnym potrzebom uczniów z orzeczeniem lub bez orzeczenia?
- Jakie informacje należy obligatoryjnie zawrzeć w karcie indywidualnych potrzeb ucznia?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w pierwszym na rynku kompleksowym opracowaniu przygotowanym w oparciu o obowiązki wynikające z sześciu rozp. MEN z dnia 17 listopada 2010r.:
Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Wzorcowe zapisy w statutach, dokumentacja pracy Zespołu, karty pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniówW publikacji znajdą Państwo m.in.:
- Przykładowy harmonogram i plan pracy zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych wraz z procedurą jego powołania zgodnie z rozp. Dz. U. 2010, nr 228, poz. 1487
- Wytyczne w zakresie obowiązkowych zmian, jakie należy wprowadzić w statucie, WSO, PSO oraz przy opracowaniu arkusza organizacyjnego szkoły
- Procedura wypełniania karty indywidualnych potrzeb ucznia we współpracy z rodzicami na gotowych przykładach
- Narzędzia do obserwacji i rozpoznania indywidualnych potrzeb oraz możliwości rozwojowych i edukacyjnych ucznia, m.in. problemów w uczeniu się, zaburzeń komunikacji językowej, zagrożeń niedostosowaniem społecznym
- Wytyczne w zakresie organizacji zajęć specjalistycznych dla uczniów z orzeczeniem i bez orzeczenia
Uwaga Gotowe do wykorzystania programy wsparcia i karty pracy dostosowane do katalogu 11 indywidualnych potrzeb dzieci wskazanych w z rozp. MEN (Dz. U. 2010, nr 228, poz. 1487).
AUTORZY:Doświadczeni eksperci ds. prawa oświatowego, pedagodzy i psycholodzy.
AKTUALIZACJE:Aktualizacje ukazują się co 3 miesiące.
Szczegóły: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Tytuł: Nowe obowiązki dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Wydawnictwo: Forum
ISBN: 9788326007828
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 400
Format: 15 x 21
Oprawa: segregator