Efekty oczekiwań interpersonalnych

Książka
  • Wydawnictwo: Scholar
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 98,00 PLN
Nasza cena: 78,35 PLN
Oszczędzasz 20%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Efekty oczekiwań interpersonalnych

Czy wiara ludzi w sprawczy wpływ naszych oczekiwań na życie innych jest uzasadniona? Wyniki prowadzonych od ponad 50 lat badań dowodzą, że tak. W domu, w szkole, w gabinecie lekarskim i terapeutycznym, w pracy czy w wojsku zdarza się, że ludzie zachowują się zgodnie z wcześniej przyjętymi, często fałszywymi przekonaniami na ich temat. Uruchamiany jest mechanizm samospełniającego się proroctwa.

Doskonały wybór reprezentatywnych tekstów pokazuje, że analizy wpływu oczekiwań na zachowania można prowadzić wielowymiarowo, z uwzględnieniem dynamicznej interakcji osoby i środowiska, aktora-obserwatora, osób zaangażowanych w interakcję oraz kontekstu społecznego, w jakim ona zachodzi. Moim zdaniem tylko takie podejście gwarantuje zrozumienie tak złożonego i wieloaspektowego zjawiska, jakim jest wpływ oczekiwań społecznych na zachowania ludzi. Ono właśnie czyni tę pozycję zupełnie wyjątkową.
prof. dr hab. Małgorzata Kossowska

Jestem pod wielkim wrażeniem doboru tekstów. Obok klasycznej (a właściwie już legendarnej) pracy Rosenthala i Jacobson w książce zamieszczono mnóstwo bardziej szczegółowych analiz i prac o charakterze syntetyzującym. Wszystkie teksty są nadzwyczaj wartościowe merytorycznie i poznawczo.
Książka zainteresuje nie tylko psychologów, socjologów, pedagogów i przedstawicieli innych nauk społecznych. Powinna się stać obowiązkową lekturą dla nauczycieli. Samospełniające się proroctwo (nie tylko negatywne) jest jednym z najważniejszych zjawisk, jakie wpływają na pracę nauczyciela, a zwykle są niedostrzegane i niekontrolowane.
prof. dr hab. Dariusz Doliński

W tomie publikują:
Thomas H. Anderson, Elisha Y. Babad, Meryl Botkin, Carl Braun, Jere E. Brophy, Harris M. Cooper, William D. Crano, John M. Darley, Jerome B. Dusek, Jacquelynne Eccles, Robin J. Ely, Russell H. Fazio, Thomas L. Good, Kent D. Harber, Monica J. Harris, Pamela Hazelrigg, Jacinto Inbar, Lenore Jacobson, Gail Joseph, John T. Jost, Lee Jussim, Maurice J. Levesque, Charles A. Lowe, Hermiene H. Marshall, Phyllis M. Mellon, Dale T. Miller, Steven L. Neuberg, James M. Olson, Stephen W. Raudenbush, Ray C. Rist, Neal J. Roese, Robert Rosenthal, W. Burleigh Seaver, Lee Sharp, Alison E. Smith, Richard E. Snow, Mark Snyder, Robert J. Sternberg, William B. Swann Jr, Yaacov Trope, Sławomir Trusz, William Turnbull, Rhona S. Weinstein, Charles K. West, Samuel S. Wineburg, Mark Zanna.


Szczegóły: Efekty oczekiwań interpersonalnych

Tytuł: Efekty oczekiwań interpersonalnych
Wydawnictwo: Scholar
ISBN: 9788373836099
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 820
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.45 kg
Redakcja: Trusz Sławomir


Recenzje: Efekty oczekiwań interpersonalnych

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Efekty oczekiwań interpersonalnych

  • Wydawnictwo: Scholar
  • Oprawa: Twarda

Czy wiara ludzi w sprawczy wpływ naszych oczekiwań na życie innych jest uzasadniona? Wyniki prowadzonych od ponad 50 lat badań dowodzą, że tak. W domu, w szkole, w gabinecie lekarskim i terapeutycznym, w pracy czy w wojsku zdarza się, że ludzie zachowują się zgodnie z wcześniej przyjętymi, często fałszywymi przekonaniami na ich temat. Uruchamiany jest mechanizm samospełniającego się proroctwa. Doskonały wybór reprezentatywnych tekstów pokazuje, że analizy wpływu oczekiwań na zachowania można prowadzić wielowymiarowo, z uwzględnieniem dynamicznej interakcji osoby i środowiska, aktora-obserwatora, osób zaangażowanych w interakcję oraz kontekstu społecznego, w jakim ona zachodzi. Moim zdaniem tylko takie podejście gwarantuje zrozumienie tak złożonego i wieloaspektowego zjawiska, jakim jest wpływ oczekiwań społecznych na zachowania ludzi. Ono właśnie czyni tę pozycję zupełnie wyjątkową. prof. dr hab. Małgorzata Kossowska Jestem pod wielkim wrażeniem doboru tekstów. Obok klasycznej (a właściwie już legendarnej) pracy Rosenthala i Jacobson w książce zamieszczono mnóstwo bardziej szczegółowych analiz i prac o charakterze syntetyzującym. Wszystkie teksty są nadzwyczaj wartościowe merytorycznie i poznawczo. Książka zainteresuje nie tylko psychologów, socjologów, pedagogów i przedstawicieli innych nauk społecznych. Powinna się stać obowiązkową lekturą dla nauczycieli. Samospełniające się proroctwo (nie tylko negatywne) jest jednym z najważniejszych zjawisk, jakie wpływają na pracę nauczyciela, a zwykle są niedostrzegane i niekontrolowane. prof. dr hab. Dariusz Doliński W tomie publikują: Thomas H. Anderson, Elisha Y. Babad, Meryl Botkin, Carl Braun, Jere E. Brophy, Harris M. Cooper, William D. Crano, John M. Darley, Jerome B. Dusek, Jacquelynne Eccles, Robin J. Ely, Russell H. Fazio, Thomas L. Good, Kent D. Harber, Monica J. Harris, Pamela Hazelrigg, Jacinto Inbar, Lenore Jacobson, Gail Joseph, John T. Jost, Lee Jussim, Maurice J. Levesque, Charles A. Lowe, Hermiene H. Marshall, Phyllis M. Mellon, Dale T. Miller, Steven L. Neuberg, James M. Olson, Stephen W. Raudenbush, Ray C. Rist, Neal J. Roese, Robert Rosenthal, W. Burleigh Seaver, Lee Sharp, Alison E. Smith, Richard E. Snow, Mark Snyder, Robert J. Sternberg, William B. Swann Jr, Yaacov Trope, Sławomir Trusz, William Turnbull, Rhona S. Weinstein, Charles K. West, Samuel S. Wineburg, Mark Zanna.

Cena 98,00 PLN
Nasza cena 78,35 PLN
Oszczędzasz 20%
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Efekty oczekiwań interpersonalnych

Tytuł: Efekty oczekiwań interpersonalnych
Wydawnictwo: Scholar
ISBN: 9788373836099
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 820
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.45 kg
Redakcja: Trusz Sławomir


Recenzje: Efekty oczekiwań interpersonalnych

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×