• Producent: Thomson Learning
  • Rok produkcji: 2009
  • ISBN: 9780324785685
  • Ilość stron: 864
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna

Powiadom o dostępności

Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 258,30 PLN
Nasza cena 241,51 PLN
Oszczędzasz 6%
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×
Cena 258,30 PLN
Nasza cena 241,51 PLN
Oszczędzasz 6%
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

This engaging text continues to set the standard for clear, balanced, and thorough coverage of the principles of economics. Packed with intriguing pop culture examples, it bolsters student interest by illustrating the unexpected places economics occurs, and how economic forces link events to our lives. With new content reflecting a changing economy and new resources addressing the needs of a changing classroom, ECONOMICS, 9e, INTERNATIONAL EDITION is an ideal solution for Principles courses.Part I. ECONOMICS: THE SCIENCE OF SCARCITY. 1. What Economics is About. Appendix A. Working with Diagrams. 2. Economic Activities: Producing and Trading. 3. Supply and Demand: Theory. 4. Supply and Demand: Practice Macroeconomics. Part II. MACROECONOMIC FUNDAMENTALS. 5. Macroeconomic Measurements. a. Prices and Unemployment. 6. Macroeconomic Measurements. b. GDP and Real GDP. Part III. MACROECONOMIC STABILITY, INSTABILITY, AND FISCAL POLICY. 7. Aggregate Demand and Aggregate Supply. 8. The Self-Regulating Economy. 9. Economic Instability: A Critique of the Self-Regulating Economy. 10. The Federal Budget and Fiscal Policy. Part IV. MONEY, THE ECONOMY AND MONETARY POLICY. 11. Money and Banking. 12. The Federal Reserve System. 13. Money and the Economy. 14. Monetary Policy. Part V. EXPECTATIONS AND GROWTH. 15. Expectations Theory and the Economy. 16. Economic Growth Microeconomics. Part VI. MICROECONOMIC FUNDAMENTALS. 17. Elasticity. 18. Consumer Choice: Maximizing Utility and Behavioral Economics. Appendix B. Budget Constraint Analysis and Indifference Curve Analysis. 19. Production and Costs. Part VII. PRODUCT MARKETS AND POLICIES. 20. Perfect Competition. 21. Monopoly. 22. Monopolistic Competition, Oligopoly, and Game Theory. 23. Government and Product Markets: Antitrust and Regulation. Part VIII. FACTOR MARKETS AND RELATED ISSUES. 24. Factor Markets With Emphasis on the Labor Market. 25. Wages, Unions, and Labor. 26. The Distribution of Income and Poverty. 27. Interest, Rent, and Profit. Part IX. MARKET FAILURE AND PUBLIC CHOICE. 28. Market Failure: Externalities, Public Goods, and Asymmetric Information. 29. Public Choice: Economic Theory Applied to Politics in The Global Economy. Part X. INTERNATIONAL ECONOMICS AND GLOBALIZATION. 30. International Trade. 31. International Finance. 32. Globalization and International Impacts on the Economy. Part XI: FINANCIAL MATTERS. 33. Stocks, Bonds, Futures, and Options. Appendix C. Should You Major in Economics? Self-Test Appendix. Glossary. Index. WEB CHAPTER. 34. Agriculture: Farmers' Problems, Government Policies, and Unintended Effects.

Szczegóły

Tytuł: Economics

Autor: Roger A. Arnold, R Arnold

Producent: Thomson Learning

ISBN: 9780324785685

Rok produkcji: 2009

Ilość stron: 864

Oprawa: Miękka

Waga: 1.57 kg

Recenzje

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Regulamin recenzji

Serwis czytam.pl udostępnia swoim użytkownikom możliwość dodania własnej opinii/recenzji o produktach znajdujących się na stronie czytam.pl. Publikacja recenzji następuje po weryfikacji jej zgodności z niniejszym regulaminem.

  1. Użytkownik dodaje recenzję wybranego przez siebie produktu na własną odpowiedzialność. Administratorzy serwisu czytam.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczane w opinii.
  2. Celem recenzji ma być wyrażenie własnej opinii o produkcie, nie zaś reklamowanie innych serwisów, recenzje zawierające linki do innych stron nie będą zatwierdzane.
  3. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów, treści obraźliwych bądź naruszających uczucia religijne, kulturowe bądź narodowościowe.
  4. Dodawana recenzja powinna być wynikiem własnych przemyśleń autora i nie naruszać praw autorskich osób trzecich.
  5. Administratorem danych osobowych jest Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12,61-353 Poznań, Polska. Szanując prawo użytkowników do prywatności Administrator stosuje odpowiednie rozwiązania uregulowane w polityce prywatności
  6. Autor recenzji wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu w dowolnych częściach, w celu promocji i reklamy sklepu czytam.pl.

Twoja recenzja zostanie opublikowana po weryfikacji przez Czytam.pl

×