Strategic Operations Management

,

Strategic Operations Management

,

  • Producent: Routledge
  • Rok produkcji: 2002
  • ISBN: 9780415256551
  • Ilość stron: 352
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna

Powiadom o dostępności

Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 209,00 PLN
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×
Cena 209,00 PLN
Nasza cena 0 PLN
Oszczędzasz 5%
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

This indispensable text offers students a high quality treatment of strategic operations management. It provides the reader with a clear understanding of the importance and nature of operations strategy by determining exactly which management activities, core competencies, resources and technologies underpin an operational strategy. The book demonstrates how various operational elements and components can be combined and customised into unique operational strategies. When these strategies are correctly implemented, they provide sustainable competitive advantage and allow firms to provide a diverse range of services and goods in their increasingly demanding, complex and dynamic marketplaces and spaces. Includes chapters covering customising operational strategies for retail, manufacturing, services and SMEs, and sections on eBusiness and complexity theory in relation to operations theory. Features include: *extended case-studies including several from Europe and the USA *case vignettes *learning objectives *key terms *chapter introduction and 'maps' to aid reader accessibility *'time out' boxes to prompt the reader to reflect on what has been learnt *'critical reflection boxes that analyse theories and models.

'Useful teaching text for students concerned with strategic operations management. Includes well-structured learning objectives and discussion questions as well as case studies and website support.' - Long Range Planning

Robert Lowson's book breaks new ground in its review of the way in which value is created and differentiation achieved through superior operations strategies. Using appropriate examples and case studies the book brings to life the new ideas that are being adopted by leading organizations. The insights that it provides will guide managers and students in their search for understanding of the concepts and tools that underpin excellence in operation strategies. - Martin Christopher, Cranfield School of Management.Preface Acknowledgments Part I - Understanding 1. An Introduction to Operations Management 2. Frameworks for the Analysis of Operations Management 3. An Introduction to Strategic Management Part II - Synthesis & Analysis 4. Towards a Taxonomy of Operations Strategies 5. The Essence of an Operations Strategy 6. The Deployment of an Operations Strategy 7. Influences and Factors that Shape an Operations Strategy 8. Operations Strategy as Source of Sustainable Competitive Advantage 9. Understanding Demand Complexity 10. New Research in Demand Understanding Part III - Applications 11. Operations Strategy: Retail & Manufacturing Applications 12. Operations Strategy: SME & Service Sector Applications 13. Operations Strategy: Global Trade & Network Supply Applications 14. Operations Strategy: E-Commerce & Strategic Co-ordination Applications

Szczegóły

Tytuł: Strategic Operations Management

Autor: Robert H. Lowson, R Lowson

Producent: Routledge

ISBN: 9780415256551

Rok produkcji: 2002

Ilość stron: 352

Oprawa: Miękka

Waga: 0.7 kg

Recenzje

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Regulamin recenzji

Serwis czytam.pl udostępnia swoim użytkownikom możliwość dodania własnej opinii/recenzji o produktach znajdujących się na stronie czytam.pl. Publikacja recenzji następuje po weryfikacji jej zgodności z niniejszym regulaminem.

  1. Użytkownik dodaje recenzję wybranego przez siebie produktu na własną odpowiedzialność. Administratorzy serwisu czytam.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczane w opinii.
  2. Celem recenzji ma być wyrażenie własnej opinii o produkcie, nie zaś reklamowanie innych serwisów, recenzje zawierające linki do innych stron nie będą zatwierdzane.
  3. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów, treści obraźliwych bądź naruszających uczucia religijne, kulturowe bądź narodowościowe.
  4. Dodawana recenzja powinna być wynikiem własnych przemyśleń autora i nie naruszać praw autorskich osób trzecich.
  5. Administratorem danych osobowych jest Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12,61-353 Poznań, Polska. Szanując prawo użytkowników do prywatności Administrator stosuje odpowiednie rozwiązania uregulowane w polityce prywatności
  6. Autor recenzji wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu w dowolnych częściach, w celu promocji i reklamy sklepu czytam.pl.

Twoja recenzja zostanie opublikowana po weryfikacji przez Czytam.pl

×