Marketing Technologies

Marketing Technologies

  • Producent: Routledge
  • Rok produkcji: 2012
  • ISBN: 9780415624770
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna

Powiadom o dostępności

Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 458,90 PLN
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×
Cena 458,90 PLN
Nasza cena 0 PLN
Oszczędzasz 5%
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Global corporations initiate, join and maintain socio-technological change and hence, alter the ways in which we organize our lives. Demanding significant investment of resources and time, the development and implementation of new technologies on different levels must take into consideration these subtle processes. As such, it is particularly important that we have a greater insight into the practices of hi-tech corporations, in view of the often inflated promises of and concerns about the destiny of technological breakthroughs, especially those promising sizeable economic outcomes and societal transformation. Elena Simakova undertook a lengthy ethnographic study, working alongside marketing managers in a global IT corporation in their Europe, Middle East and Africa (EMEA) headquarters in the UK. Using the experience gained through a close participation in their everyday corporate rituals and routines, her account challenges common perceptions of how corporations make the world think and act with regard to technologies in particular ways. The book contains an interesting case study on the launch of a radio frequency identification (RFID) based solution. Unravelling the construction of expectations, inclusions and exclusions around emerging technologies, this reflexive account also tackles uneasy practical and methodological questions pertinent to corporate ethnography. This book is an essential read for scholars in science and technology studies, economic sociology, anthropology, as well as management and organizational studies and research policy. 'Simakova has produced an absolutely excellent, theoretically sophisticated, empirically rich account of the production of emerging technologies. It is a fascinating read for those interested in organizational ethnography, marketing practice and critical marketing studies. I cannot recommend it highly enough.' Professor Mark Tadajewski, Durham University, UK1. The 'Market Turn' in Science and Technology Studies 2. Marketing Technologies: In Theory and in Practice 3. Inside Corporations: An Ethnographic Approach 4. Becoming a Neophyte Marketer 5. Marketing Texts as Discursive Objects: Or do Texts Speak for Themselves? 6. 'Softly, Softly' Tagging the World 7. RFID 'Theatre of the Proof' 8. Concluding Remarks

Szczegóły

Tytuł: Marketing Technologies

Autor: Elena Simakova

Producent: Routledge

ISBN: 9780415624770

Rok produkcji: 2012

Ilość stron: 208

Oprawa: Twarda

Waga: 0.5 kg

Recenzje

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Regulamin recenzji

Serwis czytam.pl udostępnia swoim użytkownikom możliwość dodania własnej opinii/recenzji o produktach znajdujących się na stronie czytam.pl. Publikacja recenzji następuje po weryfikacji jej zgodności z niniejszym regulaminem.

  1. Użytkownik dodaje recenzję wybranego przez siebie produktu na własną odpowiedzialność. Administratorzy serwisu czytam.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczane w opinii.
  2. Celem recenzji ma być wyrażenie własnej opinii o produkcie, nie zaś reklamowanie innych serwisów, recenzje zawierające linki do innych stron nie będą zatwierdzane.
  3. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów, treści obraźliwych bądź naruszających uczucia religijne, kulturowe bądź narodowościowe.
  4. Dodawana recenzja powinna być wynikiem własnych przemyśleń autora i nie naruszać praw autorskich osób trzecich.
  5. Administratorem danych osobowych jest Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12,61-353 Poznań, Polska. Szanując prawo użytkowników do prywatności Administrator stosuje odpowiednie rozwiązania uregulowane w polityce prywatności
  6. Autor recenzji wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu w dowolnych częściach, w celu promocji i reklamy sklepu czytam.pl.

Twoja recenzja zostanie opublikowana po weryfikacji przez Czytam.pl

×