The Charismatic Principle in Social Life

The Charismatic Principle in Social Life

  • Producent: Routledge
  • Rok produkcji: 2012
  • ISBN: 9780415638227
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna

Powiadom o dostępności

Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 417,90 PLN
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×
Cena 417,90 PLN
Nasza cena 0 PLN
Oszczędzasz 5%
Dodaj do Schowka

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Max Weber laid the foundations for the meaning of 'charisma' in modern secular usage. This new volume argues for the importance of the 'charismatic principle' in history, economics and society. This volume brings together a number of contributors at the cross section between economics, theology, sociology and politics in order to set a research agenda for the following issues: What does it means to have a 'charism'? How does it work in society? How might one distinguish a 'charism' from a talent? Are 'charism's given only to "special" people, or are they also present in ordinary people? Is a 'charism' necessarily associated with religion, or, is it, as we submit, possible to imagine 'charisms' at work within a secular perspective? Which are the principle perspectives of the role of 'charisms' in social history? How have the 'charisms' of noted personalities (e.g., Benedict, Francis, Gandhi) changed economic and social history? What insights might be drawn from 'civil charisms' such as the cooperative movement, non-profit organizations, social economy, and values-based organizations? This book seeks to answer these questions through the employment of an interdisciplinary perspective, which examines the theme of the charismatic principle in social life in different fields of application.Foreward: The Role of Charisma in Social Life Luigino Bruni and Barbara Sena 1. Economy of Life: Charismatic Dynamics and Relational Goods Adrian Pabst 2. The Role of Charisma, Ethics and Machiavellianism in Economic and Civil Life Tamas Kovacs 3. The Charismatic Principle in an American and Democratic Context David J. O'Brien 4. Dr. Martin Luther King and the American Civil Rights Movement: Charismatic and Institutional Perspectives Ian Weinstein 5. Charism and Institution: An Organizational Theory Case Study of the Economy of Communion Jeanne Buckeye and John Gallagher 6. Benedictine Tradition and Good Governance Emil Inauen, Bruno S. Frey, Katja Rost and Margit Osterloh 7. Opus Dei: Prayer or Labor? The Spirituality of Work in Sts. Benedict and Escriva James Bernard Murphy 8. Values-based enterprises: the good practices of Italian SMEs, passionately committed to people, environment and community Mara Del Baldo The role of the charismatic economist E.F. Schumacher in economic and civil life: CSR and Beyond Hendrik Opdebeeck

Szczegóły

Tytuł: The Charismatic Principle in Social Life

Producent: Routledge

ISBN: 9780415638227

Rok produkcji: 2012

Ilość stron: 208

Oprawa: Twarda

Waga: 0.45 kg

Recenzje

Zaloguj się

Przypomnij hasło

×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Regulamin recenzji

Serwis czytam.pl udostępnia swoim użytkownikom możliwość dodania własnej opinii/recenzji o produktach znajdujących się na stronie czytam.pl. Publikacja recenzji następuje po weryfikacji jej zgodności z niniejszym regulaminem.

  1. Użytkownik dodaje recenzję wybranego przez siebie produktu na własną odpowiedzialność. Administratorzy serwisu czytam.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczane w opinii.
  2. Celem recenzji ma być wyrażenie własnej opinii o produkcie, nie zaś reklamowanie innych serwisów, recenzje zawierające linki do innych stron nie będą zatwierdzane.
  3. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów, treści obraźliwych bądź naruszających uczucia religijne, kulturowe bądź narodowościowe.
  4. Dodawana recenzja powinna być wynikiem własnych przemyśleń autora i nie naruszać praw autorskich osób trzecich.
  5. Administratorem danych osobowych jest Wojciech Sterna ”TAMI” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe z siedzibą przy ul. Piotrowskiej 12,61-353 Poznań, Polska. Szanując prawo użytkowników do prywatności Administrator stosuje odpowiednie rozwiązania uregulowane w polityce prywatności
  6. Autor recenzji wyraża zgodę na wykorzystywanie utworu w dowolnych częściach, w celu promocji i reklamy sklepu czytam.pl.

Twoja recenzja zostanie opublikowana po weryfikacji przez Czytam.pl

×