Kuba i inni Twarze i maski popkultury

Książka
  • Wydawnictwo: Sedno
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 49,00 PLN
Nasza cena: 42,24 PLN
Oszczędzasz 13%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Kuba i inni Twarze i maski popkultury - Godzic Wiesław

W akademickim eseju ? kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje ?twarze i maski? kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm ? wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą ?Kuba Wojewódzki? (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania ? to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem ?przepytującym? swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres ?Kuby? ? kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o ?20 m2 Łukasza? i ?Bez maski? Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.


Szczegóły: Kuba i inni Twarze i maski popkultury - Godzic Wiesław

Tytuł: Kuba i inni Twarze i maski popkultury
Autor: Godzic Wiesław
Wydawnictwo: Sedno
ISBN: 9788363354374
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 338
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.43 kg


Recenzje: Kuba i inni Twarze i maski popkultury - Godzic Wiesław

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Kuba i inni Twarze i maski popkultury

  • Wydawnictwo: Sedno
  • Oprawa: Miękka

W akademickim eseju ? kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje ?twarze i maski? kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm ? wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą ?Kuba Wojewódzki? (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania ? to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem ?przepytującym? swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres ?Kuby? ? kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o ?20 m2 Łukasza? i ?Bez maski? Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.

Cena 49,00 PLN
Nasza cena 42,24 PLN
Oszczędzasz 13%
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×