Edukacja małego dziecka Tom 5 Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole

, ,

Książka
  • Wydawnictwo: Impuls
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 39,80 PLN
Nasza cena: 27,22 PLN
Oszczędzasz 31%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Edukacja małego dziecka Tom 5 - Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata

Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która:
[...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego.
Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach IIII szkoły podstawowej.
Tom składa się z trzech części. W pierwszej noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci.
Kolejna część Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.
Tom zamyka część Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów przyszłych nauczycieli będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych.
Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach IIII. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.


Szczegóły: Edukacja małego dziecka Tom 5 - Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 5
Podtytuł: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole
Autor: Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378502043
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 386
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.6 kg


Recenzje: Edukacja małego dziecka Tom 5 - Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Edukacja małego dziecka Tom 5
Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole

, ,

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Oprawa: Miękka

Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która: [...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego. Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach IIII szkoły podstawowej. Tom składa się z trzech części. W pierwszej noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci. Kolejna część Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Tom zamyka część Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów przyszłych nauczycieli będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach IIII. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×

Zapowiedź 2013-05-11

Cena 39,80 PLN
Nasza cena 27,22 PLN
Oszczędzasz 31%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Edukacja małego dziecka Tom 5 - Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 5
Podtytuł: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole
Autor: Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378502043
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 386
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.6 kg


Recenzje: Edukacja małego dziecka Tom 5 - Szuścik Urszula, Ogrodzka-Mazur Ewa, Zalewska-Bujak Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×