Edukacja małego dziecka Tom 5 Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole

Książka

Edukacja małego dziecka Tom 5
Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2013
  • ISBN: 9788378504955
  • Ilość stron: 386
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena 39,90 PLN
Nasza cena 29,98 PLN
Oszczędzasz 24%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 39,90 PLN
Nasza cena 29,98 PLN
Oszczędzasz 24%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Edukacja małego dziecka Tom 5

Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która:

[...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego.

Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach IIII szkoły podstawowej.

Tom składa się z trzech części. W pierwszej noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci.


Kolejna część Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.
Tom zamyka część Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów przyszłych nauczycieli będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych.

Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach IIII. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.


Szczegóły: Edukacja małego dziecka Tom 5

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 5
Podtytuł: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378504955
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 386
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.59 kg


Recenzje: Edukacja małego dziecka Tom 5

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×