Socjologia designu

Książka
  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 39,00 PLN
Nasza cena: 31,14 PLN
Oszczędzasz 20%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Socjologia designu - Piłat-Borcuch Magdalena

DESIGN, designerski, to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do wielu aspektów otaczającej nas rzeczywistości, począwszy od sztuki, architektury, przemysłu, a skończywszy na multimediach, modzie, a nawet jedzeniu. Współcześnie niemal wszystko nazwać można mianem designerskie, lub niedesignerskie, stąd pojemność tego pojęcia zdaje się być niewyczerpana. 
Czy rzeczywiście pojęcie design jest aż tak pojemne? Czy przedostanie się tego pojęcia do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej świadomości w zakresie wzornictwa, czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za tym pojęciem treści? Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design ? społeczeństwo? Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa. 

Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę:
? Funkcjonowania designu w społecznej świadomości;
? Oddziaływania designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?);
? Oddziaływania społeczeństwa na design (Czy i na ile społeczne potrzeby przekładają się na tworzone projekty? Czy i w jakim stopniu tworzone projekty są użyteczne dla społeczeństwa?);
? Relacji między masowością a elitarnością designu. 
Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.


Szczegóły: Socjologia designu - Piłat-Borcuch Magdalena

Tytuł: Socjologia designu
Autor: Piłat-Borcuch Magdalena
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375566192
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 156
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.265 kg


Recenzje: Socjologia designu - Piłat-Borcuch Magdalena

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Piłat-Borcuch Magdalena (1)

Książka

Socjologia designu

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka

DESIGN, designerski, to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do wielu aspektów otaczającej nas rzeczywistości, począwszy od sztuki, architektury, przemysłu, a skończywszy na multimediach, modzie, a nawet jedzeniu. Współcześnie niemal wszystko nazwać można mianem designerskie, lub niedesignerskie, stąd pojemność tego pojęcia zdaje się być niewyczerpana.  Czy rzeczywiście pojęcie design jest aż tak pojemne? Czy przedostanie się tego pojęcia do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej świadomości w zakresie wzornictwa, czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za tym pojęciem treści? Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design ? społeczeństwo? Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa.  Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę: ? Funkcjonowania designu w społecznej świadomości; ? Oddziaływania designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?); ? Oddziaływania społeczeństwa na design (Czy i na ile społeczne potrzeby przekładają się na tworzone projekty? Czy i w jakim stopniu tworzone projekty są użyteczne dla społeczeństwa?); ? Relacji między masowością a elitarnością designu.  Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 39,00 PLN
Nasza cena 31,14 PLN
Oszczędzasz 20%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Socjologia designu - Piłat-Borcuch Magdalena

Tytuł: Socjologia designu
Autor: Piłat-Borcuch Magdalena
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375566192
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 156
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.265 kg


Recenzje: Socjologia designu - Piłat-Borcuch Magdalena

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Piłat-Borcuch Magdalena (1)


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×