Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa

Książka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 37,91 PLN
Nasza cena: 29,79 PLN
Oszczędzasz 21%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa - Andrzej Adamski

Wstęp



Słowo, obraz, dźwięk to fundamentalne składniki komunikowania masowego. Ich siła i oddziaływanie zaznacza się przede wszystkim w mediach audiowizualnych, a także cyfrowych. Są one częstym i chętnie podejmowanym przez badaczy tematem. Można je bowiem analizować z perspektywy socjologii, psychologii, medioznawstwa, ale także teologii i kulturoznawstwa. Ponieważ ich odbiorcą jest człowiek, nie sposób tej wszechstronności uniknąć. Wiedza na temat radia, telewizji, filmu, Internetu jest fundamentem ludzkiej mediosfery, w tym przede wszystkim właściwego ich odbioru.



Ogromna popularność mediów audiowizualnych wśród odbiorców, a zatem ich podatność na oddziaływanie nie pozwala przejść obojętnie wobec tej problematyki. Stąd też zespół pracowników naukowych oraz doktorantów Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie podjął się gruntownych badań nad zagadnieniem przekazu audiowizualnego oraz cyfrowego, efektem czego jest niniejsza publikacja.



W pierwszej części, zatytułowanej „Odbiór przekazu audiowizualnego", zostały zaprezentowane tematy, wprowadzające czytelnika w tematykę mediów audiowizualnych. A są to artykuły następujące: o różnicach między komunikowaniem bezpośrednim i masowym - ks. mgr lic. Ryszarda Gołąbka SAC, o zależnościach między logosferą, audiosferą i ikonosferą - ks. dr. Zenona Hanasa SAC, o formach manipulacji w mediach audiowizualnych - mgr lic. Kingi Cybulskiej, o percepcji przekazu audiowizualnego - dr. Grzegorza Łęcickiego, o krytycznym odbiorze przekazów audiowizualnych, formatowaniu stacji radiowych w kontekście różnych gatunków radiowych oraz o wpływie technologii video, a także VoD na konsumpcję mediów audiowizualnych - dr. Piotra Drze-wieckiego, o interakcji między prowadzącymi programy telewizyjne i radiowe a ich odbiorcami, a także o uwarunkowaniach i formach aktywności odbiorczej - mgr lic. Anny Maślanej i o wpływie reklamy telewizyjnej i radiowej na odbiorcę - dr Moniki Przybysz.



Opracowania części drugiej - „Cyfrowa rewolucja a etyka, obyczaje, style życia" - odnoszą się do form funkcjonowania i zaangażowania w przestrzeni mediów cyfrowych. W tym temacie są to teksty - o współczesnej rewolucji cyfrowej w świetle przewidywań Alvina Tofflera autorstwa mgr lic. Katarzyny Sitkow-skiej, o współczesnych portalach społecznościowych jako formie komunikacji - dr Aleksandry Gralczyk, o portalach społecznościowych - jako budulca cy-berkultury mgr. lic. Pawła Płatka, o tablecie jako medium - dr. Marka Robaka, o aktywności kobiet na social media - dr Małgorzaty Laskowskiej, o religii w In-ternecie - ks. dr. Zenona Hanasa, a także o technologiach mobilnych w edukacji i pracy - dr. Piotra Drzewieckiego.



Część trzecia książki zatytułowana jest „Cyfrowa rewolucja a komunikacja medialna" i traktuje o przemianach technologicznych, a także społecznych, kulturowych oraz prawnych w świecie cyfrowych oraz audiowizualnych środkach społecznego przekazu. Są to następujące teksty: o fotografii i słowie w prasie, telewizji w analogowym i cyfrowym świecie - ks. dr. Andrzeja Adamskiego, o roli cyfrowych systemów informacyjnych w rozwoju konsumpcjonizmu - dr Aleksandry Gralczyk, a także o mindmappingu jako narzędziu aktywnej i kreatywnej edukacji - dr. Piotra Drzewieckiego.



Media audiowizualne oraz cyfrowe są tak obszernym tematem, iż nie sposób, by prezentowana publikacja stanowiła wyczerpujące opracowanie. Stanowi jednak cenny wkład w wiedzę na ten temat w ujęciu medioznawczym, a także zachętę do podejmowania dalszych badań nad tą dynamiczną przestrzenią mass mediów.


Szczegóły: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa - Andrzej Adamski

Tytuł: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa
Podtytuł:

Autor: Andrzej Adamski
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
ISBN: 8371510946
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 324
Oprawa: miękka
Waga: 0.54 kg


Recenzje: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa - Andrzej Adamski

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa

Wstęp

Słowo, obraz, dźwięk to fundamentalne składniki komunikowania masowego. Ich siła i oddziaływanie zaznacza się przede wszystkim w mediach audiowizualnych, a także cyfrowych. Są one częstym i chętnie podejmowanym przez badaczy tematem. Można je bowiem analizować z perspektywy socjologii, psychologii, medioznawstwa, ale także teologii i kulturoznawstwa. Ponieważ ich odbiorcą jest człowiek, nie sposób tej wszechstronności uniknąć. Wiedza na temat radia, telewizji, filmu, Internetu jest fundamentem ludzkiej mediosfery, w tym przede wszystkim właściwego ich odbioru.

Ogromna popularność mediów audiowizualnych wśród odbiorców, a zatem ich podatność na oddziaływanie nie pozwala przejść obojętnie wobec tej problematyki. Stąd też zespół pracowników naukowych oraz doktorantów Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie podjął się gruntownych badań nad zagadnieniem przekazu audiowizualnego oraz cyfrowego, efektem czego jest niniejsza publikacja.

W pierwszej części, zatytułowanej „Odbiór przekazu audiowizualnego", zostały zaprezentowane tematy, wprowadzające czytelnika w tematykę mediów audiowizualnych. A są to artykuły następujące: o różnicach między komunikowaniem bezpośrednim i masowym - ks. mgr lic. Ryszarda Gołąbka SAC, o zależnościach między logosferą, audiosferą i ikonosferą - ks. dr. Zenona Hanasa SAC, o formach manipulacji w mediach audiowizualnych - mgr lic. Kingi Cybulskiej, o percepcji przekazu audiowizualnego - dr. Grzegorza Łęcickiego, o krytycznym odbiorze przekazów audiowizualnych, formatowaniu stacji radiowych w kontekście różnych gatunków radiowych oraz o wpływie technologii video, a także VoD na konsumpcję mediów audiowizualnych - dr. Piotra Drze-wieckiego, o interakcji między prowadzącymi programy telewizyjne i radiowe a ich odbiorcami, a także o uwarunkowaniach i formach aktywności odbiorczej - mgr lic. Anny Maślanej i o wpływie reklamy telewizyjnej i radiowej na odbiorcę - dr Moniki Przybysz.

Opracowania części drugiej - „Cyfrowa rewolucja a etyka, obyczaje, style życia" - odnoszą się do form funkcjonowania i zaangażowania w przestrzeni mediów cyfrowych. W tym temacie są to teksty - o współczesnej rewolucji cyfrowej w świetle przewidywań Alvina Tofflera autorstwa mgr lic. Katarzyny Sitkow-skiej, o współczesnych portalach społecznościowych jako formie komunikacji - dr Aleksandry Gralczyk, o portalach społecznościowych - jako budulca cy-berkultury mgr. lic. Pawła Płatka, o tablecie jako medium - dr. Marka Robaka, o aktywności kobiet na social media - dr Małgorzaty Laskowskiej, o religii w In-ternecie - ks. dr. Zenona Hanasa, a także o technologiach mobilnych w edukacji i pracy - dr. Piotra Drzewieckiego.

Część trzecia książki zatytułowana jest „Cyfrowa rewolucja a komunikacja medialna" i traktuje o przemianach technologicznych, a także społecznych, kulturowych oraz prawnych w świecie cyfrowych oraz audiowizualnych środkach społecznego przekazu. Są to następujące teksty: o fotografii i słowie w prasie, telewizji w analogowym i cyfrowym świecie - ks. dr. Andrzeja Adamskiego, o roli cyfrowych systemów informacyjnych w rozwoju konsumpcjonizmu - dr Aleksandry Gralczyk, a także o mindmappingu jako narzędziu aktywnej i kreatywnej edukacji - dr. Piotra Drzewieckiego.

Media audiowizualne oraz cyfrowe są tak obszernym tematem, iż nie sposób, by prezentowana publikacja stanowiła wyczerpujące opracowanie. Stanowi jednak cenny wkład w wiedzę na ten temat w ujęciu medioznawczym, a także zachętę do podejmowania dalszych badań nad tą dynamiczną przestrzenią mass mediów.

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×

Zapowiedź 2012-11-13

Cena 37,91 PLN
Nasza cena 29,79 PLN
Oszczędzasz 21%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa - Andrzej Adamski

Tytuł: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa
Podtytuł:

Autor: Andrzej Adamski
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
ISBN: 8371510946
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 324
Oprawa: miękka
Waga: 0.54 kg


Recenzje: Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa - Andrzej Adamski

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×