Entrance 3
Książka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 66,85 PLN
Nasza cena: 61,49 PLN
Oszczędzasz 8%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów
Opis: Entrance 3

Transatlantyckie spotkanie na szczycie. Trio saksofonisty François Carrier`a ze szwedzkim pianistą na co dzień związanym z monachijskim ECM-em. Do spotkania doszło na Vancouver Jazz Festival.
Altowy i sopranowy saksofonista Francois Carrier to postać znana w ściecie kreatywnego jazzu. W trakcie swojej z górą 30-letniej kariery występował na Festival de Jazz de Montreux, Jazz a Vienne we Francji, North Sea Jazz Festival, Jazzmandu Festival, Montreal Jazz Festival, Vancouver Jazz Festival i wielu innych. Koncertował i nagrywał z całą plejadą jazzmanów, by wymienić takich jak Paul Bley, Gary Peacock, Tomasz Stańko, Uri Caine, Jason Moran, Dewey Redman, Mat Maneri, Sonny Greenwich.
Nagrywający od 1971 roku dla ECM Bobo Stenson to filar i część historii prestiżowej wytwórni ECM. Melancholijna, eksponująca charakterystyczną dla niego śpiewność frazy, nieco chłodna i skupiona na improwizacjach pianistyka przyniosła mu w pełni zasłużone uznanie na świecie, wystarczy wspomnieć, że W 2006 roku został jazzowym muzykiem roku, otrzymał European Jazz Prize.
Bobo Stenson jest w Szwecji synonimem nowoczesnej pianistyki jazzowej od późnych lat 60. ubiegłego wieku. Na początku swojej kariery akompaniował wielu amerykańskim muzykom, w tym Sonny Rollinsowi, Stanowi Getzowi i Gary Burtonowi, blisko współpracował z Donem Cherrym na początku jego pobytu w Skandynawii, był członkiem George Russell`s Nordic Orchestra, grał z lokalnymi gwiazdami jak tenorzysta Bernt Rosengren i od początku był częścią historii ECM. Jego pierwszy album dla ECM w kwietniu 1971 to Sart (ECM 1015), z Janem Garbarkiem, Terje Rypdalem, Arildem Andersenem i Jonem Christensenem. W ciągu następnego miesiąca jego trio nagrało album Underwear (ECM 1012): który jest uważany za jeden z pierwszych albumów będący europejską odpowiedzią na amerykańskie wynalazki pianistyki post-evansowskiej. Pianistyka Stensona, będąca wypadkową liryki i abstrakcji bliska była wówczas wczesnych nagraniom trio Chicka Corei i Keitha Jarretta, jednak dość szybką znalazł swój własny, w pełni oryginalny język. Już wtedy podjął istotną współpracę z norweskim perkusistą Christensenem. Christensen i Stenson prowadzili swoją twórczą współpracę w latach 70. w popularnym kwartecie Jan Garbarek-Bobo Stenson, którego dorobek znajdujemy na płytach Witchi-Tai-To i Dansere.
W pięciogwiazdkowej recenzji płyty Witchi-Tai-To, pismo Down Beat sugerowało że partie solowe Stensona były bardziej świadome melodycznie niż McCoy Tynera, i podkreśliło sposób w jaki zespół płonął cudownym ogniem łącząc ostre brzmienie z tradycją klasyczną. To ostatnie określenie mówiło, że Stenson zawsze był artystą wybiegającym w przyszłość ale zarazem muzykiem świadomym tradycji gatunku. Pianista koncentrował się przede wszystkim na swoich projektach, szczególnie z orkiestrą - spółdzielnią Rena Rama (z Lennartem Abergiem i Palle Danielssonem – i w późniejszych składach, Andersem Jorminem) której dyskografia obejmuje album Landscapes dla ECM/Japo. W roku 1988, włączył się do odrodzonego kwartetu Charlesa Lloyda, i nagrał z Lloydem cztery płyty dla ECM, Fish Out Of Water, Notes From Big Sur, The Call i All my Relations. Jon Christensen był perkusistą na pierwszej, a Anders Jormin grał na basie w pozostałych trzech. W latach 90. Stenson występuje regularnie z polskim trębaczem Tomaszem Stańko oraz uczestniczy w wielu festiwalach i projektach międzynarodowych.
muzycy:
François Carrier, alto sax
Pierre Côté, bass
Michel Lambert, drums
Bobo Stenson, piano


Szczegóły: Entrance 3

Nazwa: Entrance 3
Wydawnictwo: Ayler Records
Kod paskowy: 7320470141830
Waga: 0.088 kg


Recenzje: Entrance 3
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Entrance 3

Transatlantyckie spotkanie na szczycie. Trio saksofonisty François Carrier`a ze szwedzkim pianistą na co dzień związanym z monachijskim ECM-em. Do spotkania doszło na Vancouver Jazz Festival.
Altowy i sopranowy saksofonista Francois Carrier to postać znana w ściecie kreatywnego jazzu. W trakcie swojej z górą 30-letniej kariery występował na Festival de Jazz de Montreux, Jazz a Vienne we Francji, North Sea Jazz Festival, Jazzmandu Festival, Montreal Jazz Festival, Vancouver Jazz Festival i wielu innych. Koncertował i nagrywał z całą plejadą jazzmanów, by wymienić takich jak Paul Bley, Gary Peacock, Tomasz Stańko, Uri Caine, Jason Moran, Dewey Redman, Mat Maneri, Sonny Greenwich.
Nagrywający od 1971 roku dla ECM Bobo Stenson to filar i część historii prestiżowej wytwórni ECM. Melancholijna, eksponująca charakterystyczną dla niego śpiewność frazy, nieco chłodna i skupiona na improwizacjach pianistyka przyniosła mu w pełni zasłużone uznanie na świecie, wystarczy wspomnieć, że W 2006 roku został jazzowym muzykiem roku, otrzymał European Jazz Prize.
Bobo Stenson jest w Szwecji synonimem nowoczesnej pianistyki jazzowej od późnych lat 60. ubiegłego wieku. Na początku swojej kariery akompaniował wielu amerykańskim muzykom, w tym Sonny Rollinsowi, Stanowi Getzowi i Gary Burtonowi, blisko współpracował z Donem Cherrym na początku jego pobytu w Skandynawii, był członkiem George Russell`s Nordic Orchestra, grał z lokalnymi gwiazdami jak tenorzysta Bernt Rosengren i od początku był częścią historii ECM. Jego pierwszy album dla ECM w kwietniu 1971 to Sart (ECM 1015), z Janem Garbarkiem, Terje Rypdalem, Arildem Andersenem i Jonem Christensenem. W ciągu następnego miesiąca jego trio nagrało album Underwear (ECM 1012): który jest uważany za jeden z pierwszych albumów będący europejską odpowiedzią na amerykańskie wynalazki pianistyki post-evansowskiej. Pianistyka Stensona, będąca wypadkową liryki i abstrakcji bliska była wówczas wczesnych nagraniom trio Chicka Corei i Keitha Jarretta, jednak dość szybką znalazł swój własny, w pełni oryginalny język. Już wtedy podjął istotną współpracę z norweskim perkusistą Christensenem. Christensen i Stenson prowadzili swoją twórczą współpracę w latach 70. w popularnym kwartecie Jan Garbarek-Bobo Stenson, którego dorobek znajdujemy na płytach Witchi-Tai-To i Dansere.
W pięciogwiazdkowej recenzji płyty Witchi-Tai-To, pismo Down Beat sugerowało że partie solowe Stensona były bardziej świadome melodycznie niż McCoy Tynera, i podkreśliło sposób w jaki zespół płonął cudownym ogniem łącząc ostre brzmienie z tradycją klasyczną. To ostatnie określenie mówiło, że Stenson zawsze był artystą wybiegającym w przyszłość ale zarazem muzykiem świadomym tradycji gatunku. Pianista koncentrował się przede wszystkim na swoich projektach, szczególnie z orkiestrą - spółdzielnią Rena Rama (z Lennartem Abergiem i Palle Danielssonem – i w późniejszych składach, Andersem Jorminem) której dyskografia obejmuje album Landscapes dla ECM/Japo. W roku 1988, włączył się do odrodzonego kwartetu Charlesa Lloyda, i nagrał z Lloydem cztery płyty dla ECM, Fish Out Of Water, Notes From Big Sur, The Call i All my Relations. Jon Christensen był perkusistą na pierwszej, a Anders Jormin grał na basie w pozostałych trzech. W latach 90. Stenson występuje regularnie z polskim trębaczem Tomaszem Stańko oraz uczestniczy w wielu festiwalach i projektach międzynarodowych.
muzycy:
François Carrier, alto sax
Pierre Côté, bass
Michel Lambert, drums
Bobo Stenson, piano

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×

Zapowiedź 2011-02-11

Cena 66,85 PLN
Nasza cena 61,49 PLN
Oszczędzasz 8%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×