Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku

Książka
  • Wydawnictwo: Aspra
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 59,00 PLN
Nasza cena: 53,98 PLN
Oszczędzasz 8%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Leonowicz-Bukała Iwona

Książka jest panoramicznym obrazem współczesnych polskich mediów działających na Wyspach Brytyjskich. Oparta na dostępnych źródłach i szczegółowych badaniach mediów londyńskich, stanowi diagnozę kondycji prasy drukowanej i mediów internetowych, które po 1 maja 2004 r. coraz liczniej zaczęły powstawać w Londynie i innych miastach brytyjskich, a które dziś już nieco okrzepły. Niektóre czerpią z historii i dorobku tradycji te wydają się nieco zastygłe w swoim myśleniu o współczesnej mobilności Polaków. Inne, młode, odżegnują się od przeszłości i patrzą w przyszłość, podobnie jak ich twórcy emigranci lat dziewięćdziesiątych i poakcesyjni. I jedne, i drugie mają dziś swoje audytoria, są komuś potrzebne. O ich przyszłości zdecyduje czas i odbiorcy Polacy w Wielkiej Brytanii.

Autorka wnosi istotny wkład do polskiej nauki o komunikowaniu w zakresie historii mediów oraz systemów medialnych. W polskiej literaturze przedmiotu nie powstała dotychczas praca naukowa w sposób tak kompleksowy traktująca temat mediów polskojęzycznych w Wielkiej Brytanii, ich funkcji oraz odbioru przez środowiska kilku fal polskiej imigracji w okresie po drugiej wojnie światowej. Cennym wkładem tej pracy jest zwłaszcza ukazanie roli Internetu dla możliwości rozwoju prasy, radiofonii i telewizji internetowej. [...] Autorka interesująco ukazała efemeryczność tych mediów, ich różnorodność, lokalizm i próby zwiększenia audytoriów, odmienność funkcjonowania, komercjalizację oraz wreszcie uzależnienie od kompetencji językowych odbiorców. [...] Zebrany materiał pozwolił autorce na zidentyfikowanie zarówno potrzeb odbiorców, jak i funkcji mediów, zarówno zakładanych, jak i faktycznie spełnianych oraz także krytycznej oceny efektów ich działania.
dr hab. Alicja Jaskiernia


Szczegóły: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Leonowicz-Bukała Iwona

Tytuł: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku
Autor: Leonowicz-Bukała Iwona
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375456004
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 424
Format: 16.9x24.2
Oprawa: Twarda
Waga: 0.778 kg


Recenzje: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Leonowicz-Bukała Iwona

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Leonowicz-Bukała Iwona (1)

Książka

Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku

  • Wydawnictwo: Aspra
  • Oprawa: Twarda

Książka jest panoramicznym obrazem współczesnych polskich mediów działających na Wyspach Brytyjskich. Oparta na dostępnych źródłach i szczegółowych badaniach mediów londyńskich, stanowi diagnozę kondycji prasy drukowanej i mediów internetowych, które po 1 maja 2004 r. coraz liczniej zaczęły powstawać w Londynie i innych miastach brytyjskich, a które dziś już nieco okrzepły. Niektóre czerpią z historii i dorobku tradycji te wydają się nieco zastygłe w swoim myśleniu o współczesnej mobilności Polaków. Inne, młode, odżegnują się od przeszłości i patrzą w przyszłość, podobnie jak ich twórcy emigranci lat dziewięćdziesiątych i poakcesyjni. I jedne, i drugie mają dziś swoje audytoria, są komuś potrzebne. O ich przyszłości zdecyduje czas i odbiorcy Polacy w Wielkiej Brytanii. Autorka wnosi istotny wkład do polskiej nauki o komunikowaniu w zakresie historii mediów oraz systemów medialnych. W polskiej literaturze przedmiotu nie powstała dotychczas praca naukowa w sposób tak kompleksowy traktująca temat mediów polskojęzycznych w Wielkiej Brytanii, ich funkcji oraz odbioru przez środowiska kilku fal polskiej imigracji w okresie po drugiej wojnie światowej. Cennym wkładem tej pracy jest zwłaszcza ukazanie roli Internetu dla możliwości rozwoju prasy, radiofonii i telewizji internetowej. [...] Autorka interesująco ukazała efemeryczność tych mediów, ich różnorodność, lokalizm i próby zwiększenia audytoriów, odmienność funkcjonowania, komercjalizację oraz wreszcie uzależnienie od kompetencji językowych odbiorców. [...] Zebrany materiał pozwolił autorce na zidentyfikowanie zarówno potrzeb odbiorców, jak i funkcji mediów, zarówno zakładanych, jak i faktycznie spełnianych oraz także krytycznej oceny efektów ich działania. dr hab. Alicja Jaskiernia

Cena 59,00 PLN
Nasza cena 53,98 PLN
Oszczędzasz 8%
Wysyłka: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Leonowicz-Bukała Iwona

Tytuł: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku
Autor: Leonowicz-Bukała Iwona
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375456004
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 424
Format: 16.9x24.2
Oprawa: Twarda
Waga: 0.778 kg


Recenzje: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Leonowicz-Bukała Iwona

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Leonowicz-Bukała Iwona (1)


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×