loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
33.31 Książki Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
33,31 zł
42,00 zł
Cena regularna: 42,00 zł (-21%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 33,31 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Od Autora:Zgodnie z tytułem monografi i w jej treści przedstawiono i omówiono obciążenia użytkowe mostów drogowych i kolejowych. Celowo pominięto w tej tematyce obciążenia kładek dla pieszych, bowiem oddziaływanie tłumu i środowiska, np. wiatru, powinny być traktowane w tych konstrukcjach w odmienny, szczególny sposób. W rozdziale 4 wykazano, że mosty drogowe i kolejowe charakteryzują się zbliżoną sztywnością, natomiast kładki dla pieszych są od nich znacznie podatniejsze, co wskazuje na dużą rolę oddziaływań dynamicznych w ich projektowaniu. W monografi i oddziaływania dynamiczne wynikające z obciążeń ruchomych mostów drogowych i kolejowych są sprowadzone do normowych współczynników stosowanych w projektowaniu.(...)W monografi i podano wiele przykładów analiz porównawczych dających Czytelnikowi gotowe rozwiązania problemów skuteczności obciążeń użytkowych. Na podstawie tych przykładów można również zbudować własny algorytm porównawczy w poszukiwaniu odpowiedzi na postawione zadanie techniczne. Ogólne ujęcie algorytmu porównawczego pozwoli na wykorzystanie wyników zawartych w monografi i również po wielu latach, gdy zmienią się obecne zalecenia projektowe. Istotne znaczenie ma w tym przypadku baza danych mostów wybudowanych XX wieku. Z obecnej ewidencji mostów na kolei wynika, że ponad 50% obiektów ma obecnie powyżej 100 lat. Znaczny wpływ na dopuszczalne obciążenie użytkowe, czyli nośność mostu, ma stan techniczny jego konstrukcji i wyposażenia. W monografi i podano algorytm z przykładami obliczeń służący do uwzględnienia degradacji obiektu oraz skuteczności modernizacji lub wzmocnienia konstrukcji. W ostatnim rozdziale przedstawiono ujęcie losowe bezpieczeństwa użytkowania mostów. Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej ma prawie siedemdziesiątletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań.Dziesięć lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej. Mieliśmy wówczas nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych problemów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały walor dydaktyczny.Seria adresowana jest do inżynierów i studentów chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie najnowszych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace autorów ze środowiska wrocławskiego, ale dopuszczamy możliwość wydawania również prac autorów z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się: 1.Projektowanie stalowych kładek dla pieszych2.Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych3.Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych 4.Modelowanie sprężenia mostów 5.Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych 6.Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji 7.Ruchome obciążenia obiektów mostowych 8.Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość

Szczegóły

Rok wydania
2015
Oprawa
Miękka
Ilość stron
274
Format
17.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788371252587
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788371252587

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
33,31 zł
42,00 zł
Cena regularna: 42,00 zł (-21%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 33,31 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Ruchome obciążenia obiektów mostowych - Machelski Czesław
Ruchome obciążenia obiektów mostowych
Machelski Czesław
33,31 zł
42,00 zł
Przejdź do koszyka
33,31 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO