loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
41.54 Książki E-bookowo
-1%

Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE

red. Piotra Grochmalskiego Piotra Lewandowskiego Anny Krygier

Wydawnictwo: E-bookowo
Oprawa: miekka
41,54 zł
42,00 zł
Cena regularna: 42,00 zł (-1%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 41,54 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce.

Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich bezustannej transformacji i są to przede wszystkim analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu szeroki zbiór problemów, zagadnień i zjawisk, które zostały zamknięte w określonych odcinkach temporalnych w prasie, radiu, telewizji, plakacie, rysunku, czy fotografii. Należą one do historii, ale tej, której kontinuum da się jeszcze odczuć, zauważyć i zaobserwować. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby badania dziennikarstwa – jako zjawiska osobliwego, kształtującego opinię społeczną, tworzącego inną, alternatywną rzeczywistość, która często dominuje w społecznym procesie komunikowania.



Książka ma zdecydowanie charakter naukowy. Pod względem strukturalnym i merytorycznym nie budzi wątpliwości. Jest to zbiór uporządkowanych tematycznie artykułów, napisanych w sposób komunikatywny. Atutem książki jest również różnorodność poruszonych w niej problemów. Publikacja dobrze wpisuje się we współczesny nurt badań nad historią mediów.

Z recenzji dr hab. Anety Niewęgłowskiej



Wspólnym mianownikiem tekstów zawartych w książce jest wysoki poziom wiedzy ich autorów. Widać, że każdy z zamieszczonych tu rozdziałów jest wynikiem konkretnych zainteresowań badawczych, o czym świadczy między innymi adekwatna i bogata bibliografia. Autorzy poszczególnych rozdziałów łączą w swych rozważaniach, choć w różnych proporcjach, opis z analizą, co jest jednym z warunków uznania tekstu za opracowanie naukowe.

Z recenzji dra hab. Wiesława Wacławczyka





Wstęp 7HISTORIA PRASYDominika GołaszewskaSytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13Piotr LewandowskiHistoria „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35Tomasz Jacek LisZarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCHMateusz MaleszkaKomiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95Piotr LewandowskiPropaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115Piotr GrochmalskiSpołeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennymOBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYMAnna KrygierJózef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznejw latach 2013–2014 195Mateusz ZmudzińskiHistoria i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego„Niedziela”. Zarys problemu 231Justyna JanczakStereotypy płciowe w prasie 247RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKAJacek LaskowskiQuo vadis dziennikarstwo śledcze 267Justyna JanczakTajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Wstęp 7

HISTORIA PRASY

Dominika Gołaszewska

Sytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13

Piotr Lewandowski

Historia „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35

Tomasz Jacek Lis

Zarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69

Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCH

Mateusz Maleszka

Komiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95

Piotr Lewandowski

Propaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115

Piotr Grochmalski

Społeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennym

OBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYM

Anna Krygier

Józef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznej

w latach 2013–2014 195

Mateusz Zmudziński

Historia i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego

„Niedziela”. Zarys problemu 231

Justyna Janczak

Stereotypy płciowe w prasie 247

RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKA

Jacek Laskowski

Quo vadis dziennikarstwo śledcze 267

Justyna Janczak

Tajemnica zawodowa dziennikarzy 287

Książki z opcji dodruk na życzenie są ujednolicone pod względem wykonania:
- okładka kolorowa wydrukowana na kartonie 250 g/m,
- środek czarno-biały, drukowany na papierze offsetowym 80 g/m,
- oprawa miękka klejona.

Szczegóły

Tytuł
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE
Autor
red. Piotra Grochmalskiego Piotra Lewandowskiego Anny Krygier
Wydawnictwo
Rok wydania
2015
Oprawa
miekka
Ilość stron
300
Format
148 x 210 mm
ISBN
978-83-7859-597-7
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788378595977

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
41,54 zł
42,00 zł
Cena regularna: 42,00 zł (-1%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 41,54 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE - red. Piotra Grochmalskiego Piotra Lewandowskiego Anny Krygier
Z HISTORII MEDIÓW I DZIENNIKARSTWA STUDIUM SELEKTYWNE
red. Piotra Grochmalskiego Piotra Lewandowskiego Anny Krygier
41,54 zł
42,00 zł
Przejdź do koszyka
41,54 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO