Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Książka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 30,00 PLN
Nasza cena: 29,28 PLN
Oszczędzasz 2%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Wprowadzenie / 7

Rozdział 1
Patologia społeczna próba wyjaśnienia istoty problemu

Małgorzata H. Kowalczyk

1.1. Wprowadzenie / 13
1.2. Norma a patologia / 15
1.3. Pojęcie patologii społecznej / 18
1.4. Patologia społeczna a dewiacja społeczna / 26
1.5. Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie / 34
1.6. Źródła zachowań patologicznych w teoriach / 42
1.7. Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej / 78
1.7.1. Model restrykcyjny / 90
1.7.2. Model permisywny / 95
1.7.3. Profilaktyka / 99

Bibliografia / 107


Rozdział 2
Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej

Krzysztof Rubacha

2.1. Wprowadzenie / 111
2.2. Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki
resocjalizacyjnej / 112
2.3. Wyjaśnianie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 122
2.4. Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 129
2.5. Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 132
2.6. Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 135
2.7. Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej / 139
2.7.1. Metody zbierania danych / 139
2.7.2. Metody analizowania danych i doboru próbki / 144

Bibliografia / 150


Rozdział 3
Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej

Małgorzata Fopka-Kowalczyk

3.1. Wprowadzenie / 151
3.2. Diagnoza w naukach społecznych / 152
3.3. Diagnoza w pedagogice / 156
3.4. Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce / 169
3.4.1. Rodzaje diagnoz / 170
3.4.2. Typy diagnoz / 174
3.4.3. Klasyfikacja cech w diagnozie pedagogicznej / 182
3.5. Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej / 185
3.5.1. Obserwacja zachowań / 189
3.5.2. Wywiad z osobą diagnozowaną / 195
3.5.3. Dokumentacja i wytwory własne osoby badanej / 202
3.5.4. Metody socjometryczne / 206
3.5.5. Kwestionariusz ankiety / 209
3.5.6. Testy / 213
3.6. Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy / 215
3.7. Diagnoza w resocjalizacji jako przykład specyficznej diagnozy
zachowań patologicznych / 225
3.8. Zakończenie / 235

Bibliografia / 236


Szczegóły: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Tytuł: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323136989
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 240
Format: 14.7x20.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.308 kg
Redakcja: Kowalczyk Małgorzata, Fopka-Kowalczyk Małgorzata, Rubacha Krzysztof


Recenzje: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Wprowadzenie / 7 Rozdział 1 Patologia społeczna próba wyjaśnienia istoty problemu Małgorzata H. Kowalczyk 1.1. Wprowadzenie / 13 1.2. Norma a patologia / 15 1.3. Pojęcie patologii społecznej / 18 1.4. Patologia społeczna a dewiacja społeczna / 26 1.5. Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie / 34 1.6. Źródła zachowań patologicznych w teoriach / 42 1.7. Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej / 78 1.7.1. Model restrykcyjny / 90 1.7.2. Model permisywny / 95 1.7.3. Profilaktyka / 99 Bibliografia / 107 Rozdział 2 Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej Krzysztof Rubacha 2.1. Wprowadzenie / 111 2.2. Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki resocjalizacyjnej / 112 2.3. Wyjaśnianie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 122 2.4. Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 129 2.5. Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 132 2.6. Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej / 135 2.7. Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej / 139 2.7.1. Metody zbierania danych / 139 2.7.2. Metody analizowania danych i doboru próbki / 144 Bibliografia / 150 Rozdział 3 Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej Małgorzata Fopka-Kowalczyk 3.1. Wprowadzenie / 151 3.2. Diagnoza w naukach społecznych / 152 3.3. Diagnoza w pedagogice / 156 3.4. Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce / 169 3.4.1. Rodzaje diagnoz / 170 3.4.2. Typy diagnoz / 174 3.4.3. Klasyfikacja cech w diagnozie pedagogicznej / 182 3.5. Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej / 185 3.5.1. Obserwacja zachowań / 189 3.5.2. Wywiad z osobą diagnozowaną / 195 3.5.3. Dokumentacja i wytwory własne osoby badanej / 202 3.5.4. Metody socjometryczne / 206 3.5.5. Kwestionariusz ankiety / 209 3.5.6. Testy / 213 3.6. Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy / 215 3.7. Diagnoza w resocjalizacji jako przykład specyficznej diagnozy zachowań patologicznych / 225 3.8. Zakończenie / 235 Bibliografia / 236

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×

Zapowiedź 2017-04-28

Cena 30,00 PLN
Nasza cena 29,28 PLN
Oszczędzasz 2%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Tytuł: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323136989
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 240
Format: 14.7x20.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.308 kg
Redakcja: Kowalczyk Małgorzata, Fopka-Kowalczyk Małgorzata, Rubacha Krzysztof


Recenzje: Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×