Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów

Książka
  • Wydawnictwo: UNIVERSITAS
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 44,00 PLN
Nasza cena: 27,06 PLN
Oszczędzasz 38%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów - Miławska-Ratajczak Małgorzata

Prezentowany w monografii punkt widzenia, metaforycznie sygnalizowany już w początkowych słowach tytułu, służy podkreśleniu właściwego dialogowi miejsca w dziele filmowym. W swoistym, osobnym, niezwykle przyjemnym w odbiorze idiostylu ze sporą dozą humoru, Autorka przeprowadza krok po kroku naukową, acz zrozumiałą dla każdego miłośnika X muzy, analizę środków językowych składających się na różne sposoby autorskiego kształtowania polszczyzny (zwanych strategiami stylistyczno-językowymi), czyli strategię kumpla w filmach Juliusza Machulskiego, strategię anatoma w dziełach Marka Koterskiego, strategię wrażliwca w kinie Jana Jakuba Kolskiego, strategię prowokatora w utworach Władysława Pasikowskiego i strategię naturalisty u Wojciecha Smarzowskiego. Językoznawcze (a więc stereotypowo kojarzone z nudną szkolną gramatyką), konsekwentne od pierwszych do ostatnich stron książki spojrzenie na współczesne dzieła filmowe okaże się z pewnością zaskakująco interesujące dla wielu czytelników. dr hab. Małgorzata Witaszek-Samborska, prof. UAM Szczególnie pragnę pochwalić dostrzeganie związków języka filmowego z polszczyzną nieartystyczną. Wiele omówionych tu form (zwłaszcza pochodzących z twórczości Machulskiego, Koterskiego i Pasikowskiego) weszło do codziennej mowy Polaków, co Autorka skrupulatnie odnotowała i zweryfikowała, a co uświadamia nam siłę tekstów filmowych, współtworzących kształt kultury popularnej. Książka nabiera zatem wymiaru uniwersalnego, charakteryzuje bowiem polszczyznę w ogóle, a nie jedynie język w funkcji kreacyjnej. prof. dr hab. Artur Rejter Małgorzata Miławska-Ratajczak – doktor, absolwentka Studium Doktoranckiego na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Autorka książki Język bohaterem filmu. Analiza lingwistyczna „Dnia świra” Marka Koterskiego (Lublin 2015). Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim współczesną stylistykę, kulturę języka polskiego i logopedię.


Szczegóły: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów - Miławska-Ratajczak Małgorzata

Tytuł: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów
Autor: Miławska-Ratajczak Małgorzata
Wydawnictwo: UNIVERSITAS
Kod paskowy: 9788324234943
ISBN: 97883-242-3494-3
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 368
Format: 155 x 235 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.54 kg


Recenzje: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów - Miławska-Ratajczak Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów

  • Wydawnictwo: UNIVERSITAS
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Prezentowany w monografii punkt widzenia, metaforycznie sygnalizowany już w początkowych słowach tytułu, służy podkreśleniu właściwego dialogowi miejsca w dziele filmowym. W swoistym, osobnym, niezwykle przyjemnym w odbiorze idiostylu ze sporą dozą humoru, Autorka przeprowadza krok po kroku naukową, acz zrozumiałą dla każdego miłośnika X muzy, analizę środków językowych składających się na różne sposoby autorskiego kształtowania polszczyzny (zwanych strategiami stylistyczno-językowymi), czyli strategię kumpla w filmach Juliusza Machulskiego, strategię anatoma w dziełach Marka Koterskiego, strategię wrażliwca w kinie Jana Jakuba Kolskiego, strategię prowokatora w utworach Władysława Pasikowskiego i strategię naturalisty u Wojciecha Smarzowskiego. Językoznawcze (a więc stereotypowo kojarzone z nudną szkolną gramatyką), konsekwentne od pierwszych do ostatnich stron książki spojrzenie na współczesne dzieła filmowe okaże się z pewnością zaskakująco interesujące dla wielu czytelników. dr hab. Małgorzata Witaszek-Samborska, prof. UAM Szczególnie pragnę pochwalić dostrzeganie związków języka filmowego z polszczyzną nieartystyczną. Wiele omówionych tu form (zwłaszcza pochodzących z twórczości Machulskiego, Koterskiego i Pasikowskiego) weszło do codziennej mowy Polaków, co Autorka skrupulatnie odnotowała i zweryfikowała, a co uświadamia nam siłę tekstów filmowych, współtworzących kształt kultury popularnej. Książka nabiera zatem wymiaru uniwersalnego, charakteryzuje bowiem polszczyznę w ogóle, a nie jedynie język w funkcji kreacyjnej. prof. dr hab. Artur Rejter Małgorzata Miławska-Ratajczak – doktor, absolwentka Studium Doktoranckiego na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Autorka książki Język bohaterem filmu. Analiza lingwistyczna „Dnia świra” Marka Koterskiego (Lublin 2015). Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim współczesną stylistykę, kulturę języka polskiego i logopedię.

Cena 44,00 PLN
Nasza cena 27,06 PLN
Oszczędzasz 38%
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów - Miławska-Ratajczak Małgorzata

Tytuł: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów
Autor: Miławska-Ratajczak Małgorzata
Wydawnictwo: UNIVERSITAS
Kod paskowy: 9788324234943
ISBN: 97883-242-3494-3
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 368
Format: 155 x 235 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.54 kg


Recenzje: Dialog w roli głównej. Polszczyzna we współczesnym kinie na przykładzie wybranych autorów - Miławska-Ratajczak Małgorzata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×