loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
32.81 Historia Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
-6%

Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku)

Oprawa: Miękka
32,81 zł
35,00 zł
Cena regularna: 35,00 zł (-6%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 29,93 zł (+10%)
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Autorzy tomu z różnych perspektyw badawczych analizują druki ulotne pojawiające się na ziemiach polskich w XIX i XX w., podejmując m.in. takie kwestie, jak miejsce druków ulotnych w warsztacie historyka, trudności terminologiczne związane z ich wykorzystaniem oraz problemy z ich klasyfikacją i rejestracją, głównie w archiwach. Ważne miejsce w tomie zajmują również teksty odnoszące się do wpływu druków ulotnych na świadomość społeczną i narodową. Najwięcej uwagi poświęcono drukom ulotnym jako podstawowemu narzędziu propagandy, zarówno w aspekcie ich wpływu na wzajemne wyobrażenia i stosunki między narodami, jak i na napięcia między klasami społecznymi. Z punktu widzenia badaczy druk ulotny to przede wszystkim narzędzie używane w walce politycznej, wymierzone przeciw konkretnym osobom czy partiom politycznym. Szczególnie w czasach napięć społecznych i politycznych druki te, jako szybki, dobrze reagujący na zmiany, docierający do szerokich kręgów społecznych środek komunikacji ? stają się ważnym elementem życia codziennego. Zdaniem Autorów tomu winny one zatem zajmować ważną pozycję w katalogu różnych typów źródeł, ich analiza umożliwia bowiem pełniejsze, wieloaspektowe omawianie wydarzeń z przeszłości. ****** Printed ephemera in the process of social communication in the 19th century (up to 1918) An analysis of printed ephemera issued on Polish territories in the 19th and 20th centuries, including a review of the role of printed ephemera among methods of historical enquiry, the terminological challenges connected with their usage and the problems with their classification and records, mainly in archives, as well as a discussion of the impact of printed ephemera on social and national consciousness. The role of printed ephemera as propaganda tools, especially in political conflicts, has been explored in greatest detail.

Szczegóły

Tytuł
Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku)
Rok wydania
2019
Oprawa
Miękka
Ilość stron
176
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323537311
Redakcja
Karpińska Małgorzata
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323537311

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
32,81 zł
35,00 zł
Cena regularna: 35,00 zł (-6%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 29,93 zł (+10%)
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku)
Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku)
32,81 zł
35,00 zł
Przejdź do koszyka
32,81 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO