loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
7.67 Prasa Instytut Książki
-23%

Dialog 2019/01

Oprawa: Miękka
7,67 zł
10,00 zł
Cena regularna: 10,00 zł (-23%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 7,67 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Świadectwa artystyczne: teatr rzeczywistościCarol MartinPrzełożyli Małgorzata Paprota i Bartosz WójcikRóżnica między jawą a snem, między życiem ?na żywo? a życiem rejestrowanym, między obecnością a projekcją obecności odchodzi do przeszłości. Splątanie się biologicznego z cyfrowym w odniesieniu do dokumentów prezentowanych na scenie wymaga publiczności chętnej do współpracy przy konstruowaniu znaczenia jako istotnego elementu produkcji teatralnej. Performanse typu site-specific, hybrydy biografii, autobiografii, dokumentu, fikcji, non-fiction, filmu, sztuk wizualnych, tańca, teatru i sztuki performans łączą się w jedno. Skoro świat cyfrowy staje się sposobem dokumentacji, dokumenty stają się czymś więcej niż tylko archiwami.1905Pogrom alfonsów, Warszawa 1905Jakub SkrzywanekScenariusz ?rekonstrukcji? linczu na właścicielach żydowskich domów publicznych, który miał miejsce w Warszawie w 1905 roku na fali rewolucji. To mało znane wydarzenie zostaje przywołane na podstawie fragmentów notatek prasowych z epoki, często sprzecznych i stronniczych. Materiałom źródłowym towarzyszą uwagi odautorskie i wskazówki dla inscenizatora. Scenariusz jest otwarty na bardzo różne realizacje, a przy okazji sam niesie metarefleksję nad tym, jak (i po co) rekonstruować wydarzenia historyczne.Rozmowa z Jakubem SkrzywankiemKilka uwag o pogromie alfonsówMichał NarożniakAnaliza warszawskich wydarzeń z 1905 roku znanych jako "pogrom alfonsów" do tej pory odbywała się wyłącznie w wąskim gronie historyków. Teatr ma zdecydowanie większe szanse na uruchomienie wyobraźni i może mieć bliższy kontakt z tymi dramatycznymi wydarzeniami, a tym samym zainspirować refleksję, w której historia przestanie być sekcją zwłok, a stanie się narzędziem pozwalającym zbadać nasze własne emocje.?Zdrowy odruch moralny?Anna Kuligowska-KorzeniewskaO nastrojach robotniczych dobrze mówi choćby fakt, że wiosną 1905 żaden z łódzkich właścicieli restauracji i ogródków, odwiedzanych zazwyczaj przez robotników, nie ubiegał się o zezwolenie na organizację tradycyjnych zabaw ludowych na wolnym powietrzu. Rewolucja obudziła w robotnikach również dążenie do podniesienia pośród swej sfery poziomu oświaty, moralności i poczucia godności własnej.Po bandzieWyższa komisyjna świadomośćMarek BeylinPlecak z jednorożcemPaco BezerraPrzełożyli Maciej Krysz i Michał KurkowskiDziewięcioletni uczeń staje się ofiarą szkolnej przemocy, ponieważ przychodzi na lekcje z plecakiem z nadrukiem kolorowego jednorożca ? nadrukiem typowym dla tornistrów dziewczynek, ale nie chłopców. Szkoła umywa ręce, jakby winnym sytuacji był sam dziewięciolatek i jego torba. Paco Bezerra buduje swoją sztuką z dialogów rodziców próbujących rozwiązać problem syna, czy to namawiając go do zmiany torby, czy to, przeciwnie, mówiąc o potrzebie trwania przy własnych wartościach.O konikach i kolorachRozmowa z Ireną JanuszaniecRozmowa z sześcioletnią Ireną Januszaniec na temat kreskówki My Little Pony i o jej konsekwencjach dla życia dzieci.Z podniesionym rogiemKornelia Sobczak, Łukasz JaskułaRozmowa Łukasza Jaskuły i Kornelii Sobczak o jednorożcach ? queerowym, wywrotowym symbolu przechwytywanym dziś przez kapitalizm, o infatylizacji jako świadomej strategii pokolenia ?umów śmieciowych? i o różnicach między homopropagandą a patriarchalną heteropropagandą.Nawozy sztuczneŁoTadeusz NyczekKielce: teatr i miastoFermentJakub Papuczys, Katarzyna WaligóraPiotr Szczerski w ostatnich sześciu latach swojej dyrekcji w Teatrze im. Żeromskiego w Kielcach wypracował model takiego konstruowania repertuaru, żeby pojawiały się w nim zarówno propozycje ambitne jak i popularne. Model łączenia ze sobą w repertuarze spektakli o różnym ciężarze gatunkowym Michał Kotański kontynuuje. Ostatni sezon przyniósł Kielcom uznanie nie tylko publiczności, ale też krytyków ? wszystkie trzy spektakle (Rasputin, 1946, Ciemności) zgłoszone przez teatr do Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, dostały się do finału. Obecny sezon będzie dobrym testem, czy wypracowany poziom artystyczny i dojrzalszy sposób komunikacji z widownią da się utrzymać przy repertuarze skromniejszym inscenizacyjnie i łagodniejszym gatunkowo.Pogoda na jutro. Kapitalizm w teatrzeRozmowa z Michałem KotańskimRozmowa z Michałem Kotańskim, dyrektorem Teatru im. Żeromskiego w Kielcach w cyklu ?Pogoda na jutro? o sytuacji polskiego teatru w kontekście polityki kulturalnej państwa.Jawne i ukryteJoanna Tokarska-BakirPunktem wyjścia są tu dwa teksty recenzyjne nawiązujące do książki Pod klątwą. Społeczny portret pogromu kieleckiego Joanny Tokarskiej-Bakir. Pierwszym jest Fabryka trującego gazu Małgorzaty Szpakowskiej (?Dialog? nr 5/2018). Drugim recenzja zatytułowana CV pogromu pióra Marcina Zaremby w piśmie ?Zagłada Żydów. Studia i Materiały? nr 14 z 2018 roku. Pod klątwąznajduje uznanie u obojgu recenzentów, których łączy jednak sceptycyzm wobec tezy autorki, że pogrom kielecki nie był dziełem motłochu, lecz całego społeczeństwa.UstanowieniaPolska krzywdaPiotr MorawskiMilena MarkovićDzieci radości (Deca radosti)Milena MarkovićPrzełożyła Dorota Jovanka ĆirlićWychodząc od losów młodych żołnierzy, którzy stracili życie w wojnie na Bałkanach, Milena Markowić opowiada o straconych pokoleniach realizujących wyobrażenia swoich rodziców. Punktem wyjścia jest spotkanie na cmentarzu Matki Poety i Matki Żołnierza ? obie straciły synów w latach dziewięćdziesiątych i obie opłakują teraz zarówno ich śmierć, jak i swoje obecne życie. Na ile ich żałoba, zwłaszcza po latach, jest jeszcze wyrazem własnej potrzeby, a na ile jest to realizowanie oczekiwań społecznych? Marković mówi o mitologizowaniu narodowych losów, w których nieustannie powracają podobne ofiary i podobna potrzeba ich heroizowania.NaznaczeniRozmowa z Mileną MarkovićPresje fałszywych wolnościGabriela AbrasowiczTwórczość Mileny Marković, serbskiej dramatopisarki, poetki, scenarzystki i wykładowczyni na belgradzkim Wydziale Sztuk Dramatycznych, funkcjonuje jako odrębne, wyjątkowe zjawisko na lokalnej scenie artystycznej. Próby redukowania jej aktywności do jednego wyróżnika są dość karkołomne i bywają przez nią otwarcie krytykowane. Autorka dobitnie wyraża niechęć do nadawania etykiet swoim propozycjom artystycznym czy wtłaczania ich w ramy, dlatego też wciąż decyduje się na nowe rozwiązania. Wynika to zatem zarówno z potrzeby kreatywności oraz zmiany, jak i ze swego rodzaju przekory.Po przyjęciuPranie duszTadeusz BradeckiVariaKonteksty: Natura nie jest dekoracją. Ekologia w teatrzeIda ŚlęzakO ekologii w teatrze na marginesie tekstu Julie Sermon Les imaginaires écologiques de la sc?ne actuelle. Récits, formes, affects w ?Théâtre/Public? nr 229, 2018.Nowe sztuki:Wajdi Mouawad Tous des oiseauxClemens J. Setz Die AbweichungenJarosław Mikołajewski KomórkaZ afisza

Szczegóły

Tytuł
Dialog 2019/01
Rok wydania
2019
Oprawa
Miękka
Ilość stron
240
Format
15.5x23.5cm
Języki
polski
ISSN
00122041
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
977001220419201

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
7,67 zł
10,00 zł
Cena regularna: 10,00 zł (-23%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 7,67 zł (0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Dialog 2019/01
Dialog 2019/01
7,67 zł
10,00 zł
Przejdź do koszyka
7,67 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań czytam@czytam.pl
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO