Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Książka
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Nasza cena: 52,80 PLN
Oszczędzasz -INF%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów
Opis: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

Jakub Kasperski
Piosenka, canzona, chanson? ? problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9

Przemysław Piłaciński
Herod 2014 jako piosenka / 21

Krzysztof Gajda
Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33

Radosław Marcinkiewicz
Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51

Monika Konert-Panek
Under Pressure: dwa głosy ? dwa akcenty / 65

Łukasz Lipiński
Konstruowanie dźwięku ? konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85

Bartosz Małczyński
Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91

Maciej Smółka
Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99

Joanna Maleszyńska
Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109

Kamil Dźwinel
?Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur?. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119

Marek Kurkiewicz
W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131

Paweł Tański
?Za mało sypiam?. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145

Jakub Kosek
Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167

Jakub Kosek
O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy?ego Osbourne?a) / 181

Sylwia Białobłocka
Punków też zachwyca ?fschut słońca? / 193

Paweł Drygas
Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203

Sylwia Gawłowska
Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213

Marcin Romanowski
Lekcja historii zespołu Sabaton / 221

Jakub Kasperski
Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock?n?rolla / 235

Katarzyna Koćma
Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249

Wojciech Józef Burszta
YES i długie trwanie w rocku / 259

Paweł Tański
Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269

Waldemar Kuligowski
Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283

Sebastian Surendra
Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299

Dominik Gac
Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311

Paweł Jaskulski
Cameron Crowe ? rock?n?rollowe serce kina amerykańskiego / 321

Kamil Kościelski
Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345

Agnieszka Kiejziewicz
Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980?2015 / 361

Konrad Sierzputowski
Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371

Tomasz Gornat
Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383

Sławomir Kuźnicki
Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403

Mirosław Miernik
51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413

Bartosz Suwiński
W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423

Joanna Skolik
Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431

Tomasz Florczyk
Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441

Bartłomiej Alberski
Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449

Michał Pranke
Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467

Artur Duda
Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477

Beata Rynkiewicz
Społeczeństwo jest niemiłe? Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503

Rafał Foltyn
Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517


Szczegóły: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Tytuł: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323142393
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 534
Format: 15.0x22.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.8 kg
Redakcja: Osiński Jakub, Pranke Michał, Tański Paweł


Recenzje: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Jakub Kasperski Piosenka, canzona, chanson? ? problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9 Przemysław Piłaciński Herod 2014 jako piosenka / 21 Krzysztof Gajda Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33 Radosław Marcinkiewicz Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51 Monika Konert-Panek Under Pressure: dwa głosy ? dwa akcenty / 65 Łukasz Lipiński Konstruowanie dźwięku ? konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85 Bartosz Małczyński Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91 Maciej Smółka Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99 Joanna Maleszyńska Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109 Kamil Dźwinel ?Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur?. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119 Marek Kurkiewicz W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131 Paweł Tański ?Za mało sypiam?. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145 Jakub Kosek Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167 Jakub Kosek O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy?ego Osbourne?a) / 181 Sylwia Białobłocka Punków też zachwyca ?fschut słońca? / 193 Paweł Drygas Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203 Sylwia Gawłowska Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213 Marcin Romanowski Lekcja historii zespołu Sabaton / 221 Jakub Kasperski Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock?n?rolla / 235 Katarzyna Koćma Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249 Wojciech Józef Burszta YES i długie trwanie w rocku / 259 Paweł Tański Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269 Waldemar Kuligowski Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283 Sebastian Surendra Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299 Dominik Gac Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311 Paweł Jaskulski Cameron Crowe ? rock?n?rollowe serce kina amerykańskiego / 321 Kamil Kościelski Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345 Agnieszka Kiejziewicz Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980?2015 / 361 Konrad Sierzputowski Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371 Tomasz Gornat Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383 Sławomir Kuźnicki Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403 Mirosław Miernik 51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413 Bartosz Suwiński W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423 Joanna Skolik Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431 Tomasz Florczyk Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441 Bartłomiej Alberski Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449 Michał Pranke Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467 Artur Duda Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477 Beata Rynkiewicz Społeczeństwo jest niemiłe? Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503 Rafał Foltyn Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517

Nasza cena 52,80 PLN
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Tytuł: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323142393
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 534
Format: 15.0x22.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.8 kg
Redakcja: Osiński Jakub, Pranke Michał, Tański Paweł


Recenzje: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×