Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem?

Książka
  • Wydawnictwo: Universitas
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka: 2-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 49,00 PLN
Nasza cena: 29,34 PLN
Oszczędzasz 40%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Darmowa dostawa
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? - Markowska Anna

Marcel Duchamp (1887?1968) ?naprawdę zranił wiele osób? ? zauważył kiedyś Pontus Hultén. Niespodziewanie ? a może właśnie dlatego ? Duchamp stał się najbardziej wpływowym artystą XX wieku. Jego procedury (często wymagające ascezy) wyrażalne są w czasownikach: miniaturyzować, umykać, podróżować, stawać-się-niedostrzegalnym. Jego atrybuty ? wyrażalne w rzeczownikach ? to m.in.: walizka, szachownica, pocięty czepek kąpielowy, dym z cygara. Funkcje jego dzieł to z kolei m.in. analiza statusu quo, multiplikacja oraz wchodzenie w relacje (także jako pośrednik w sprzedaży cudzych dzieł), bo właśnie tworzenie oddolnych sieci, alternatywy sztywnych hierarchii instytucjonalnych było jego domeną jako ?szarej eminencji?. Jeśli ktoś dzisiaj narzeka na klikowość sztuki współczesnej, może tym obarczać Duchampa; podobnie zresztą jak ten narzekający, iż artysta odebrał jej elitaryzm?

Duchamp ukazał wielkie projekty nowoczesności jako domenę smutnych ludzi, skłonnych do poświęceń w imię odroczonej przyjemności w odległej przyszłości. Działając w czasach europejskich totalitaryzmów i dwóch wojen światowych, tworzących dychotomiczny świat apodyktycznych prawd my kontra oni, nałożył na dwukolorową mapę obszary o zamazanych konturach, wypełnione niepewnością i dowcipem.

Anna Markowska - historyczka sztuki związana aktualnie z Uniwersytetem Wrocławskim. Autorka książek o sztuce polskiej (Definiowanie sztuki - objaśnianie świata, 2003), amerykańskiej (Komedia sublimacji, 2009), sztuce Krakowa (Język Neuera. O twórczości Jonasza Sterna, 1998; Sztuka w Krzysztoforach, 2000), Wrocławia (Sztuka podręczna Wrocławia, 2018) i tamtejszych neoawangardowych galeriach lat 70. (Permafo, 2012; Galeria Sztuki Najnowszej, 2014), katalogów wystaw współczesnych artystów, m.in. D. Nieznalskiej (Przeszłość, która nie chce przeminąć, 2015) oraz redagowanych książek, problematyzujących sztukę globalną (Trickster Strategies in the Artists' and Curatorial Practice, 2012; Politics of Erasure, 2014, Sustainable Art, 2015).


Szczegóły: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? - Markowska Anna

Tytuł: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem?
Autor: Markowska Anna
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324235841
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 516
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.8 kg


Recenzje: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? - Markowska Anna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem?

  • Wydawnictwo: Universitas
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami

Marcel Duchamp (1887?1968) ?naprawdę zranił wiele osób? ? zauważył kiedyś Pontus Hultén. Niespodziewanie ? a może właśnie dlatego ? Duchamp stał się najbardziej wpływowym artystą XX wieku. Jego procedury (często wymagające ascezy) wyrażalne są w czasownikach: miniaturyzować, umykać, podróżować, stawać-się-niedostrzegalnym. Jego atrybuty ? wyrażalne w rzeczownikach ? to m.in.: walizka, szachownica, pocięty czepek kąpielowy, dym z cygara. Funkcje jego dzieł to z kolei m.in. analiza statusu quo, multiplikacja oraz wchodzenie w relacje (także jako pośrednik w sprzedaży cudzych dzieł), bo właśnie tworzenie oddolnych sieci, alternatywy sztywnych hierarchii instytucjonalnych było jego domeną jako ?szarej eminencji?. Jeśli ktoś dzisiaj narzeka na klikowość sztuki współczesnej, może tym obarczać Duchampa; podobnie zresztą jak ten narzekający, iż artysta odebrał jej elitaryzm? Duchamp ukazał wielkie projekty nowoczesności jako domenę smutnych ludzi, skłonnych do poświęceń w imię odroczonej przyjemności w odległej przyszłości. Działając w czasach europejskich totalitaryzmów i dwóch wojen światowych, tworzących dychotomiczny świat apodyktycznych prawd my kontra oni, nałożył na dwukolorową mapę obszary o zamazanych konturach, wypełnione niepewnością i dowcipem. Anna Markowska - historyczka sztuki związana aktualnie z Uniwersytetem Wrocławskim. Autorka książek o sztuce polskiej (Definiowanie sztuki - objaśnianie świata, 2003), amerykańskiej (Komedia sublimacji, 2009), sztuce Krakowa (Język Neuera. O twórczości Jonasza Sterna, 1998; Sztuka w Krzysztoforach, 2000), Wrocławia (Sztuka podręczna Wrocławia, 2018) i tamtejszych neoawangardowych galeriach lat 70. (Permafo, 2012; Galeria Sztuki Najnowszej, 2014), katalogów wystaw współczesnych artystów, m.in. D. Nieznalskiej (Przeszłość, która nie chce przeminąć, 2015) oraz redagowanych książek, problematyzujących sztukę globalną (Trickster Strategies in the Artists' and Curatorial Practice, 2012; Politics of Erasure, 2014, Sustainable Art, 2015).

Cena 49,00 PLN
Nasza cena 29,34 PLN
Oszczędzasz 40%
Wysyłka: 2-3 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Darmowa dostawa

Szczegóły: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? - Markowska Anna

Tytuł: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem?
Autor: Markowska Anna
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324235841
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 516
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.8 kg


Recenzje: Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? - Markowska Anna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×