loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
42.26 Książki Wydawnictwo Naukowe PWN
-14%

Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice

Oprawa: Miękka
42,26 zł
49,00 zł
Cena regularna: 49,00 zł (-14%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 38,21 zł (+11%)
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

In general, when we think about media, and especially mass media, we seldom associate them with economy. Meanwhile, the freedom of communication is closely related to the fi nancing sources. The Americans say: “he who pays the piper calls the tune.” In the modern world, it is diffi cult to establish who pays and what they actually pay with. Very few of us realize that the currency we pay for the consumption of media is our attention. Milton Friedmann, a Nobel Prize laureate, justly stated that “there is no such thing as a free lunch.” This book proves it clearly. Its content is the elaboration of the thought by one of the most prominent researchers of this fi eld, prof. Alan B. Albarran, who postulated that the research on economics of media should be holistic. The University of North Texas professor most accurately defi nes the notion of “media economics”, which is “the study of how media fi rms and industries function across different levels of activity (e.g., global, national, household, etc.) in tandem with other forces (e.g., globalization, regulation, technology, and social aspects) through the use of theories, concepts, and principles drawn from macroeconomic and microeconomic perspectives” [A.B. Albarran, The Media Economy, Routledge, New York 2016, p. 3]. In this book, we strive to meet these postulates, in the hope of making a contribution to the understanding of the interpenetration of media and economy, as well as to the illustration of its Polish specifi city.

Szczegóły

Tytuł
Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice
Wydanie
1
Rok wydania
2018
Oprawa
Miękka
Ilość stron
202
Format
16.5x23.5
Języki
angielski
ISBN
9788301192372
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788301192372

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
42,26 zł
49,00 zł
Cena regularna: 49,00 zł (-14%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 38,21 zł (+11%)
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice - Gołuchowski Jerzy, Łuczak Marek, Pethe Aleksandra, Barańska Marzena, Marquardt, Nierenberg Bogusław
Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice
Gołuchowski Jerzy, Łuczak Marek, Pethe Aleksandra, Barańska Marzena, Marquardt, Nierenberg Bogusław
42,26 zł
49,00 zł
Przejdź do koszyka
42,26 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO