Przeczucie końca Modernizm późność i polskie kino
Książka
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Nasza cena: 41,80 PLN
Oszczędzasz -INF%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów
Opis: Przeczucie końca - Stelmach Miłosz

"Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu" - głosi słynna fraza Johna Donne`a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści Komu bije dzwon. Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej - sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich.

Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm. Tropi ona kształtowanie się modernistycznego dyskursu, instytucji i poetyki zarówno w międzynarodowym, jak i lokalnym kontekście, a także kolejne przejawy i konsekwencje estetyczne oraz filozoficzne funkcjonowania tego paradygmatu w polskim kinie. Szczególny nacisk położony został na późną fazę modernizmu, której istnienie datuje się na lata siedemdziesiąte oraz (w mniejszym natężeniu) dekadę następną, a której czołowymi reprezentantami byli m.in. Andrzej Żuławski, Tadeusz Konwicki, Wojciech Jerzy Has, Grzegorz Królikiewicz czy Piotr Szulkin. Tego rodzaju "utransnarodowienie" polskiego kina pozwala spojrzeć na nie świeżym okiem, nawet jeśli przedmiotem jego zainteresowania są postaci, zjawiska czy dzieła pozornie dobrze znane.


Szczegóły: Przeczucie końca - Stelmach Miłosz

Tytuł: Przeczucie końca
Podtytuł: Modernizm późność i polskie kino
Autor: Stelmach Miłosz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323143048
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 454
Format: 15 x 21.5 cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.69 kg


Recenzje: Przeczucie końca - Stelmach Miłosz
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Stelmach Miłosz (1)

Książka

Przeczucie końca
Modernizm późność i polskie kino

"Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu" - głosi słynna fraza Johna Donne`a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści Komu bije dzwon. Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej - sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich.
Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm. Tropi ona kształtowanie się modernistycznego dyskursu, instytucji i poetyki zarówno w międzynarodowym, jak i lokalnym kontekście, a także kolejne przejawy i konsekwencje estetyczne oraz filozoficzne funkcjonowania tego paradygmatu w polskim kinie. Szczególny nacisk położony został na późną fazę modernizmu, której istnienie datuje się na lata siedemdziesiąte oraz (w mniejszym natężeniu) dekadę następną, a której czołowymi reprezentantami byli m.in. Andrzej Żuławski, Tadeusz Konwicki, Wojciech Jerzy Has, Grzegorz Królikiewicz czy Piotr Szulkin. Tego rodzaju "utransnarodowienie" polskiego kina pozwala spojrzeć na nie świeżym okiem, nawet jeśli przedmiotem jego zainteresowania są postaci, zjawiska czy dzieła pozornie dobrze znane.

Nasza cena 41,80 PLN
Wysyłka: 1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Przeczucie końca - Stelmach Miłosz

Tytuł: Przeczucie końca
Podtytuł: Modernizm późność i polskie kino
Autor: Stelmach Miłosz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323143048
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 454
Format: 15 x 21.5 cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.69 kg


Recenzje: Przeczucie końca - Stelmach Miłosz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Stelmach Miłosz (1)


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×