Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym

Książka
  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 75,00 PLN
Nasza cena: 65,45 PLN
Oszczędzasz 12%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik

Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).

Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań:

Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?



Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?

Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.



Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:

ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,

ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.



Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.


Szczegóły: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik

Tytuł: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym
Autor: Grażyna Paulina Wójcik
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381023146
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 256
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg


Recenzje: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Grażyna Paulina Wójcik (1)

Książka

Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka

Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).
Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań:
Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?

Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?
Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.

Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:
ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,
ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.

Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.

Cena 75,00 PLN
Nasza cena 65,45 PLN
Oszczędzasz 12%
Wysyłka: 2 - 3 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik

Tytuł: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym
Autor: Grażyna Paulina Wójcik
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381023146
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 256
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg


Recenzje: Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym - Grażyna Paulina Wójcik

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Inne pozycje tego autora: Grażyna Paulina Wójcik (1)


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×