Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Książka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 65,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Paypo
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.

Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.


Szczegóły: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Nazwa: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
Wydawnictwo: Difin
Kod paskowy: 9788380854628
Języki: polski
Ilość stron: 326
Oprawa: Miękka
Redakcja: Stokowska-Zagdan Elżbieta, Przybysz-Zaremba Małgorzata, Stepaniuk Joanna


Recenzje: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

  • Wydawnictwo: Difin
  • Oprawa: Miękka

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Sugerowana cena detaliczna 65,00 PLN
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Paypo

Szczegóły: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Nazwa: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
Wydawnictwo: Difin
Kod paskowy: 9788380854628
Języki: polski
Ilość stron: 326
Oprawa: Miękka
Redakcja: Stokowska-Zagdan Elżbieta, Przybysz-Zaremba Małgorzata, Stepaniuk Joanna


Recenzje: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×