Lista lektur

Ministerstwo Edukacji Narodowej w odpowiedzi na zmianę podstawy programowej opracowało nową listę lektur zarówno dla szkoły podstawowej jak i liceum. W spisie obowiązujących lektur nie zabrakło pozycji wpisanych do kanonu literatury polskiej i światowej. Mimo upływu czasu klasyki literatury wciąż cieszą się ogromnym uznaniem i są rekomendowane do przeczytania i omówienia na lekcjach języka polskiego. Dlatego też na liście lektur obowiązkowych oraz uzupełniających opracowanej dla szkół średnich znalazły się m.in. tragedie Sofoklesa i Szekspira, ballady, sonety i wiersze Adama Mickiewicza, powieści Bolesława Prusa, Elizy Orzeszkowej, Henryka Sienkiewicza, Alberta Camus oraz Georga Orwella.

Uczniowie szkół podstawowych zapoznają się z kolei z dobrze znanymi starszym pokoleniom lekturami takimi jak np. baśnie Andersena, „Dzieci z Bullerbyn”, „Akademia Pana Kleksa”, „Chłopcy z Placu Broni”.

Naszą ofertę lektur z podziałem na klasy 1 – 3, 4 – 8 szkoły podstawowej oraz klasy 1 – 4 szkoły średniej opracowaliśmy na podstawie obecnie obowiązującej listy lektur. Znajdują się tu różne wydania lektur w miękkich i twardych okładkach, z załączonym opracowaniem lub bez opracowania w zależności od preferencji ucznia. Zachęcamy do sięgania po lektury nie tylko streszczone w opracowaniach, ponieważ okres nauki w szkole to najlepszy czas na rozbudzenie w sobie miłości do literatury!

Ministerstwo Edukacji Narodowej w odpowiedzi na zmianę podstawy programowej opracowało nową listę lektur zarówno dla szkoły podstawowej jak i liceum. W spisie obowiązujących lektur nie zabrakło pozycji wpisanych do kanonu literatury polskiej i światowej. Mimo upływu czasu klasyki literatury wciąż cieszą się ogromnym uznaniem i są rekomendowane do przeczytania i omówienia na lekcjach języka polskiego. Dlatego też na liście lektur obowiązkowych oraz uzupełniających opracowanej dla szkół średnich znalazły się m.in. tragedie Sofoklesa i Szekspira, ballady, sonety i wiersze Adama Mickiewicza, powieści Bolesława Prusa, Elizy Orzeszkowej, Henryka Sienkiewicza, Alberta Camus oraz Georga Orwella.

Uczniowie szkół podstawowych zapoznają się z kolei z dobrze znanymi starszym pokoleniom lekturami takimi jak np. baśnie Andersena, „Dzieci z Bullerbyn”, „Akademia Pana Kleksa”, „Chłopcy z Placu Broni”.

Naszą ofertę lektur z podziałem na klasy 1 – 3, 4 – 8 szkoły podstawowej oraz klasy 1 – 4 szkoły średniej opracowaliśmy na podstawie obecnie obowiązującej listy lektur. Znajdują się tu różne wydania lektur w miękkich i twardych okładkach, z załączonym opracowaniem lub bez opracowania w zależności od preferencji ucznia. Zachęcamy do sięgania po lektury nie tylko streszczone w opracowaniach, ponieważ okres nauki w szkole to najlepszy czas na rozbudzenie w sobie miłości do literatury!

Ze względu na zmiany, które zaszły w społeczeństwie oraz otaczającej nas rzeczywistości - chociażby związane ze znacznym rozwojem technologicznym w ciągu ostatnich lat - dzieci i młodzież mogą napotkać trudności w rozumieniu fabuły powieści osadzonej w zupełnie innych realiach. Należy jednak pamiętać, że klasyki literatury nie bez powodu od wielu lat są czytane przez kolejne pokolenia. Są to bez wątpienia utwory literackie, które przekazują trwałe wartości, niosą uniwersalne wartości i kształtują postawy moralne u Czytelników. W odpowiedzi na zmiany zachodzące nie tylko w świecie ale również w literaturze współczesnej na liście lektur pojawiły się także książki, po które dzieci i młodzież sięga chętnie poza lekcjami. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”, „Mikołajek”, „Hobbit”, „Magiczne drzewo”, „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”, „Detektyw pozytywka” to tylko kilka z pozycji wpisanych przez MEN na listę lektur, które z pewnością zainteresują młodszych czytelników i zachęcą do sięgania po kolejne utwory literackie.

Ze względu na zmiany, które zaszły w społeczeństwie oraz otaczającej nas rzeczywistości - chociażby związane ze znacznym rozwojem technologicznym w ciągu ostatnich lat - dzieci i młodzież mogą napotkać trudności w rozumieniu fabuły powieści osadzonej w zupełnie innych realiach. Należy jednak pamiętać, że klasyki literatury nie bez powodu od wielu lat są czytane przez kolejne pokolenia. Są to bez wątpienia utwory literackie, które przekazują trwałe wartości, niosą uniwersalne wartości i kształtują postawy moralne u Czytelników. W odpowiedzi na zmiany zachodzące nie tylko w świecie ale również w literaturze współczesnej na liście lektur pojawiły się także książki, po które dzieci i młodzież sięga chętnie poza lekcjami. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”, „Mikołajek”, „Hobbit”, „Magiczne drzewo”, „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”, „Detektyw pozytywka” to tylko kilka z pozycji wpisanych przez MEN na listę lektur, które z pewnością zainteresują młodszych czytelników i zachęcą do sięgania po kolejne utwory literackie.



Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×