1.81
Książki
Profesjonalnej Szkoły Biznesu
-63%
Alianse strategiczne
Problemy teorii i dylematy praktyki
Wydawnictwo:
Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Seria:
BIBLIOTEKA MENEDŻERA
Oprawa: Twarda
1,81 zł
Cena regularna: 4,90 zł
(-63%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 1,81 zł
(0%)
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Immanentną cechą współczesnej gospodarki są skokowe zmiany w wielu jej dziedzinach. Zmiany w otoczeniu ewoluują w kierunku globalizacji, co wymusza niekonwencjonalne zachowania przedsiębiorstw i niekonwencjonalne strategie działania. Praktycznym wyrazem globalizacji jest zmiana charakteru konkurencji, co stwarza zarówno nowe zagrożenia, jak i nowe możliwości zdobycia przewagi konkurencyjnej. Jedną z najnowszych form konkurowania w skali globalnej jest współpraca przybierająca postać aliansów strategicznych. Strategia ta, chociaż niezupełnie nowa, gdyż alianse funkcjonowały w gospodarce amerykańskiej już w latach trzydziestych, zaczęła się gwałtownie rozwijać dopiero na początku lat osiemdziesiątych, by w latach dziewięćdziesiątych stać się dominującą formą współpracy przedsiębiorstw. W Polsce nie prowadzono dotychczas kompleksowych badań nad zjawiskiem aliansów, chociaż już obecnie wiele przedsiębiorstw stosuje tę strategię. Diagnozy ekspertów pokazują, że w najbliższych latach Polska utrzyma wiodącą rolę w "przyciąganiu" inwestycji zagranicznych i nadal będzie postrzegana jako obszar o wysokiej atrakcyjności inwestycyjnej przy dość znacznym ryzyku podejmowanych działań, co będzie skłaniało zagranicznych inwestorów do współpracy z polskimi przedsiębiorstwami na zasadzie aliansów. Należy przypuszczać, że zainteresowanie tą strategią wśród polskich przedsiębiorstw będzie rosło wraz z postępującymi procesami integracji Polski z Unią Europejską oraz coraz większą atrakcyjnością Polski jako partnera gospodarczego.
Szczegóły
Tytuł
Alianse strategiczne
Podtytuł
Problemy teorii i dylematy praktyki
Autor
Chwistecka-Dudek Halina
, Sroka Włodzimierz
Wydawnictwo
Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Seria
BIBLIOTEKA MENEDŻERA
Rok wydania
2000
Oprawa
Twarda
Ilość stron
224
Format
20.0x13.0cm
Języki
polski
ISBN
8372300356
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788372300355
Dodałeś produkt do koszyka
Alianse strategiczne
1,81 zł
Recenzje