Pedagogika kultury popularnej teorie, metody i obszary badań
Książka
  • Wydawnictwo: Impuls
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: Niedostępna
Sugerowana cena detaliczna 47,99 PLN
Nasza cena: 29,27 PLN
Oszczędzasz 39%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów
Opis: Pedagogika kultury popularnej

Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę od ogółu do szczegółu. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów działania kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera). Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej Tom jest zbiorem artykułów odwołujących się do ciekawego poznawczo i jakże ważnego społecznie zagadnienia pedagogiki kultury popularnej. Uważna ich lektura ukazuje, że odpowiedź na pytanie o warunki umożliwiające rozpoznanie edukacyjnego i socjalizacyjnego działania rozmaitych fenomenów kultury współczesnej domaga się wywalczenia w humanistycznym i społecznym dyskursie. [] Niewątpliwie to oryginalne opracowanie nie tylko stanowi znaczący wkład w rozwój nauk społecznych, lecz także inspiruje do stawiania kolejnych pytań i poszukiwania na nie wielokontekstowych odpowiedzi.


Szczegóły: Pedagogika kultury popularnej

Tytuł: Pedagogika kultury popularnej
Podtytuł: teorie, metody i obszary badań
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380951891
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 350
Format: 17.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.594 kg
Redakcja: Jakubowski Witold


Recenzje: Pedagogika kultury popularnej
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Pedagogika kultury popularnej
teorie, metody i obszary badań

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Oprawa: Miękka

Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę od ogółu do szczegółu. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów działania kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera). Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej Tom jest zbiorem artykułów odwołujących się do ciekawego poznawczo i jakże ważnego społecznie zagadnienia pedagogiki kultury popularnej. Uważna ich lektura ukazuje, że odpowiedź na pytanie o warunki umożliwiające rozpoznanie edukacyjnego i socjalizacyjnego działania rozmaitych fenomenów kultury współczesnej domaga się wywalczenia w humanistycznym i społecznym dyskursie. [] Niewątpliwie to oryginalne opracowanie nie tylko stanowi znaczący wkład w rozwój nauk społecznych, lecz także inspiruje do stawiania kolejnych pytań i poszukiwania na nie wielokontekstowych odpowiedzi.

Powiadom o dostępności
Podaj swój e-mail a zostaniesz poinformowany jak tylko pozycja będzie dostępna.
×
Cena 47,99 PLN
Nasza cena 29,27 PLN
Oszczędzasz 39%
Wysyłka: Niedostępna
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Pedagogika kultury popularnej

Tytuł: Pedagogika kultury popularnej
Podtytuł: teorie, metody i obszary badań
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380951891
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 350
Format: 17.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.594 kg
Redakcja: Jakubowski Witold


Recenzje: Pedagogika kultury popularnej

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×



Podobne do: Pedagogika kultury popularnej


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×