Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej

Książka
  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena detaliczna 64,00 PLN
Nasza cena: 49,21 PLN
Oszczędzasz 23%
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Oferujemy szeroki asortyment - ponad 120 tys. produktów
Dysponujemy solidną wiedzą - działamy już 11 lat
Dbamy o wybór najcenniejszych tytułów

Opis: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - Niczyporuk Anna

Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony.
Transakcje na nim zawierane są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona.
W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowane na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska.
Książka przeznaczona jest dla konsumentów aktywnie korzystających z detalicznych usług bankowych, jak również studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników i kadry zarządzającej banków oraz innych instytucji finansowych będących aktywnymi uczestnikami rynku. Prezentowane opracowanie stanowić może także wartościową lekturę dla pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, zwłaszcza katedr finansów i bankowości, jak również pracowników instytucji stojących na straży praw konsumentów.


Szczegóły: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - Niczyporuk Anna

Tytuł: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej
Autor: Niczyporuk Anna
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381021005
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 272
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.435 kg


Recenzje: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - Niczyporuk Anna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Książka

Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Oprawa: Miękka

Mimo deklarowanych przez coraz liczniejsze banki oraz inne instytucje finansowe zapewnień o koncentracji na potrzebach klienta, prawa oraz interes ekonomiczny konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych nadal wymagają ochrony. Transakcje na nim zawierane są oparte na zasadzie równorzędności stron. Niewątpliwie słabszą stroną jest konsument, który nie zawsze podejmuje decyzje suwerennie, w sposób wolny od presji i nacisku ze strony podmiotów profesjonalnie świadczących usługi finansowe. Słabsza względem instytucji finansowej pozycja konsumenta wynika także z samej specyfiki usług finansowych, które cechuje coraz większy stopień złożoności i skomplikowania, przez co są mało przejrzyste i trudne do porównania. Ich zrozumienie determinują poziom posiadanej wiedzy i umiejętności finansowych konsumenta. Nieprzemyślane, nieracjonalne i nieleżące w interesie ekonomicznym konsumenta wybory mogą destabilizować jego domowy budżet i powodować szereg niekorzystnych efektów, prowadząc do jego niewypłacalności. Potrzeba objęcia interesu konsumenta ochroną na tym rynku wydaje się zatem w pełni uzasadniona. W treści książki autorka zidentyfikowała zagrożenia interesu konsumenta na współczesnym rynku detalicznych usług bankowych oraz przesłanki objęcia go ochroną. Następnie wyczerpująco przedstawiła i poddała analizie mechanizmy i narzędzia ochrony praw konsumenta stosowane na szczeblu unijnym i krajowym, których skuteczność została oceniona w części empirycznej książki. W oparciu o analizę wyników badań empirycznych prowadzonych na szczeblu krajowym i unijnym wykazała, iż mimo ciągłej rozbudowy mechanizmów i narzędzi ochrony praw konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Unii Europejskiej i w Polsce, skuteczność podejmowanych działań w tym obszarze mierzona stopniem przejrzystości tego rynku dla konsumenta jest niska. Książka przeznaczona jest dla konsumentów aktywnie korzystających z detalicznych usług bankowych, jak również studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników i kadry zarządzającej banków oraz innych instytucji finansowych będących aktywnymi uczestnikami rynku. Prezentowane opracowanie stanowić może także wartościową lekturę dla pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, zwłaszcza katedr finansów i bankowości, jak również pracowników instytucji stojących na straży praw konsumentów.

Cena 64,00 PLN
Nasza cena 49,21 PLN
Oszczędzasz 23%
Wysyłka: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Szczegóły: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - Niczyporuk Anna

Tytuł: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej
Autor: Niczyporuk Anna
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381021005
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 272
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.435 kg


Recenzje: Ochrona interesów konsumenta na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce na tle Unii Europejskiej - Niczyporuk Anna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:


Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Dodane do koszyka
×