loading
Status zamówienia
61 651 44 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
43.08 Książki Adam Marszałek
-18%

Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii

Wydawnictwo: Adam Marszałek
Oprawa: Miękka
43,08 zł
52,30 zł
Cena regularna: 52,30 zł (-18%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 33,38 zł (+29%)
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Monografia "Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii" podejmuje wiele wątków związanych z fotografią i fotografowaniem oraz z praktyką i krytyką komunikacji wizualnej, i to z kilku naukowych perspektyw. Zachowuje przy tym rzadką w takich przedsięwzięciach spójność. Ma swoich przywoływanych explicite pa-tronów, w szczególności Rolanda Barthesa i Johna Bergera – w zakresie teoretycznym i analitycznym – oraz Henri’ego Cartier-Bressona, Roberta Capę i Eugena Smitha – w odniesieniu do praktyki zatrzymywania świata w obrazie fotograficznym i świadomości tego, czym fotografia być powinna.

Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa.

Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę.


dr hab. Jacek Grębowiec
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski

Szczegóły

Tytuł
Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii
Wydawnictwo
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
200
Języki
polski
ISBN
9788381803984
Redakcja
(red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Redakcja
Krystyna Doktorowicz
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788381803984
Data premiery
2021-03-05

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
43,08 zł
52,30 zł
Cena regularna: 52,30 zł (-18%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 33,38 zł (+29%)
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii - (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii
(red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
43,08 zł
52,30 zł
Przejdź do koszyka
43,08 zł
Darmowa dostawa od 199 zł Darmowa dostawa od 199 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
O firmie
Dane firmowe
Księgarnia czytam.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO