Seria Dzikie karty
Jednookie walety
29,76 zł (+10%)
Tasowanie w Dżokerowie
32,40 zł (+10%)
Szalejący dżokerzy
28,11 zł (+10%)
Dzikie karty Tom 1
28,11 zł (+10%)
Ukryty as Dzikie Karty 6
31,71 zł (+11%)
Brudne gry
31,71 zł (+11%)
Wyprawa asów
33,31 zł (+11%)
Wieża Asów
29,83 zł (+12%)
„Dzikie karty” to seria książek, która nawiązuje do kampanii role-playingowej w świecie Superworld. Wydawniczo rozpoczęła się od mozaikowego zbioru opowiadań w 1987 roku. Autorem powieści i redaktorem wydań zbiorowych jest George R.R. Martin, który stał się mistrzem wspomnianej gry, bazując na podręczniku otrzymanym od Victora Milana. W rozgrywkach i, tym samym, tworzeniu opowieści brali udział także John J. Miller, Melinda M. Snodgrass czy Walter Jon Williams. W ten sposób powstała alternatywna historia o codzienności w powojennej Ameryce, nad którą został rozpylony wirus zmieniający ludzkie DNA.
Seria „Dzikie karty” składa się z pięciu tomów: „Dzikie karty”, „Wieża asów”, „Szalejący dżokerzy”, „Wyprawa asów” oraz „Brudne gry”. Każda publikacja składa się z tekstów autorstwa różnych pisarzy, takich jak Roger Zelazny, Walter Jon Williams, George R.R. Martin, Howard Waldrop, Hunter S. Thompson, Edward Bryant, Tom Wolfe, Carrie Vaughn, Lewis Shiner, John Jackson Miller, Melinda M. Snodgrass czy Michael Cassutt. Przedstawiają losy postaci, które swoją formą nawiązują do komiksowych superbohaterów. W ten sposób każdy z nich przyczynił się do powstania rozbudowanego, postapokaliptycznego uniwersum. Autorzy czerpią z różnych nurtów i gatunków, balansując pomiędzy fantastyką a science fiction. Opowiadania wykorzystują świat przedstawiony, ale raczej nie odwołują się wzajemnie do siebie.
Cykl przedstawia historię ludzi, którzy ocalali po wojnie. Wspomniany wirus atakuje i sieje postrach. Większość zarażonych boleśnie ginie. Dlatego nie wszyscy wiedzą, że wirus wpływa także na kod genetyczny niektórych osób w taki sposób, że zostają oni obdarzeni nadprzyrodzonymi mocami. Część z nich staje się asami i nabywa niebywałe zdolności umysłowe i fizyczne, z kolei inni dostają miano dżokerów ze względu na deformację ciał. A jeszcze inni postanawiają stanąć po stronie zła i zwrócić się przeciwko ludzkości.