39.9
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Kierunki badań innowacyjności
Opis
Innowacje, jak również powiązana z nimi innowacyjność, przyciągają uwagę badawczą, gdyż są postrzegane jako determinanty rozwoju i podnoszenia konkurencyjności organizacji, sieci, regionów oraz gospodarek. Strategiczna rola innowacyjności oraz wartość najważniejszych typów innowacji wzrastają wraz z dynamicznie zmieniającymi się warunkami rynkowymi, możliwościami technologicznymi, a także natężeniem sił konkurencji, kooperacji czy koopetycji obserwowanymi w usieciowionej i cyfrowej gospodarce opartej na wiedzy.
Artykuły składające się na monografię reprezentują różne kierunki badań dotyczących innowacyjności, stanowiąc głos w dyskusji nad tożsamością nauk o zarządzaniu. W poszczególnych rozdziałach autorzy ujęli aktualne podejścia i problemy badawcze, odnosząc się do wybranych uwarunkowań, typów, źródeł i efektów innowacyjności, rozpatrywanych z perspektywy zarządzania konkurencyjnymi organizacjami. Do najważniejszych czynników mających wpływ na rozwój innowacji zaliczono: wiedzę, komunikację wewnąrz- i międzyorganizacyjną oraz współdziałanie w diadach i sieciach międzyorganizacyjnych. Szczególne znaczenie dla proinnowacyjnego zarządzania w organizacjach przypisano rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), a także kreatywności indywidualnej i organizacyjnej oraz przedsiębiorczości.
Artykuły składające się na monografię reprezentują różne kierunki badań dotyczących innowacyjności, stanowiąc głos w dyskusji nad tożsamością nauk o zarządzaniu. W poszczególnych rozdziałach autorzy ujęli aktualne podejścia i problemy badawcze, odnosząc się do wybranych uwarunkowań, typów, źródeł i efektów innowacyjności, rozpatrywanych z perspektywy zarządzania konkurencyjnymi organizacjami. Do najważniejszych czynników mających wpływ na rozwój innowacji zaliczono: wiedzę, komunikację wewnąrz- i międzyorganizacyjną oraz współdziałanie w diadach i sieciach międzyorganizacyjnych. Szczególne znaczenie dla proinnowacyjnego zarządzania w organizacjach przypisano rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), a także kreatywności indywidualnej i organizacyjnej oraz przedsiębiorczości.
Szczegóły
Tytuł
Kierunki badań innowacyjności
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2018
Oprawa
miękka
Ilość stron
224
Format
16.5 x 23.5 cm
Języki
polski
ISBN
9788323344674
Redakcja
Lipińska Aneta
Redakcja
Klimas Patrycja
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323344674
Dodałeś produkt do koszyka
Kierunki badań innowacyjności
39,90 zł
Recenzje