Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
Zapłać za 30 dni
Opis
Bądź w social mediach dokładnie taką osobą, jaką chcesz
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i tak, spodziewać się po nim lub po niej można tego a tego. Reputacja, marka osobista to konkret. To zestaw przymiotników, które człowieka definiują. Człowieka, czyli mnie, Ciebie, ją i jego.
Kiedyś taką markę osobistą mieliśmy wśród rodziny i znajomych, tych, których znaliśmy... właśnie - osobiście. Dziś to grono zdecydowanie się poszerzyło. Jesteśmy obecni w social mediach. Publikujemy wpisy na Facebooku, filmy na YouTubie, zdjęcia na Instagramie, krótkie formy na X (dawniej Twitterze) i TikToku. Nasze produkcje docierają tam do szerokiego grona ludzi i coś w nich wywołują. Wrażenia. Emocje. Jedno po drugim, działania, jakie podejmujemy w mediach społecznościowych, budują naszą reputację - markę osobistą. Jak zadbać o to, by była ona taka, jakiej sobie życzymy? Właśnie tego dowiesz się z książki Marcina Żukowskiego.
Recenzje
Spotakałeś/-aś się z pojęciem marki osobistej? Czy według Ciebie jest określony, idealny sposób na jej budowanie? 💬 Według mnie nie. Ale! Jest jedna podstawowa zasada o której nie można zapominać, mianowicie - ZAWSZE BĄDŹ SOBĄ! Nie kreuj się na kogoś kim jesteś, bo prędzej czy później to wyjdzie na jaw i stracisz zaufanie wszystkich, którzy do tej pory Cię obserwowali. A jak do tego temu podchodzi Marcin Żukowski autor książki „TY w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone” ? Już na okładce książki możemy przeczytać zdanie „Bądź w social mediach dokładnie taką osobą, jaką chcesz” co odrazu gryzie mi się z moim wewnętrznym ja, bo zaraz mam masę osób które kreują się na zupełnie inne osoby niż są w rzeczywistości. „TY w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone” to książka, która teoretycznie powinna ukazać jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do budowania marki osobiste. Powinna zawierać informacje i wskazówki, które praktycznie można wdrożyć w życie i zacząć przybliżać się do osiągnięcia sukcesu. W praktyce książka ta kompletnie niczym mnie nie zaskoczyła (no może poza dziwnym tokiem rozumowania Autora). Całość napisana jest dość lekko, więc czyta się owy poradnik dość szybko. Nie mniej jednak dla mnie to troszeczkę lanie wody. Co bardzo mnie zastanowiło to fakt, że szukając Autora w mediach społecznościowych można natrafić na profile na których ostatnie posty są z 2022 roku. Czy tak buduje się efektywnie markę osobistą? Czy nawet jeżeli pomaga się to robić innym to można zapomnieć o sobie? Moim zdaniem nie, bo aby być wiarygodnym trzeba się czymś wykazać. Według mnie na rynku, albo w całym Internecie jest znacznie więcej ciekawszych pozycji, które zdecydowanie lepiej odzwierciedlają temat i są w stanie naprawdę pomóc.